اپلیکیشن

تلفن همراه

July 15, 2020
16:10 چهارشنبه، 25ام تیرماه 1399
کد خبر: 114117

توضیح واتساپ درباره اختلال یک ساعته در عملکرد این اپلیکیشن

 
 
ساعاتی پیش، اپلیکیشن واتساپ برای حدود یک ساعت از دسترس خارج شد.
 
اگرچه طولی نکشید که این اختلال کوتاه مدت، به سرعت برطرف شد اما بنابر گزارش‌های کاربران، فرآیند ارسال و دریافت پیام برای بیش از 2 میلیارد کاربر این اپلیکیشن با مشکل مواجه شد. با این حال، کاربران اعلام کردند که این اپلیکیشن اجرا می‌شد اما علامت در حال اتصال روی پوسته آن ظاره می‌شد.
 
واتساپ اما در واکنش به این قطعی کوتاه‌مدت به وب‌سایت «ورج» اعلام کرد: در نخستین ساعات امروز، یک بروزرسانی داخلی در سرورهای واتساپ منجر به بروز مشکل برای کاربران در ارسال پیام شد. ما سریعا این مشکل را برطرف کردیم و به خاطر بروز این اختلال، از کاربران عذرخواهی می‌کنیم.
 
اپلیکیشن واتساپ که در حال حاضر، تحت مالکیت فیسبوک قرار دارد، به ندرت دچار چنین مشکلاتی می‌شود. اگر خاطرتان باشد در سال گذشته، هر سه اپلیکیشن واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک حدود دو ساعت از دسترس خارج شدند که با گزارش این قطعی به فیسبوک، مشکل مذکور حل شد.
 
فیسبوک در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که بیش از 2 میلیارد نفر در سراسر جهان از واتساپ استفاده می‌کنند. در حالی این عدد برای سال 2019 برابر با 1.5 میلیارد و برای سال 2008 برابر با یک میلیارد کاربر عنوان شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.