سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

July 18, 2020
11:10 شنبه، 28ام تیرماه 1399
کد خبر: 114160

کروم بوک جدید با نمایشگر لمسی دوگانه در راه است

 
 
 
گوگل در حال برنامه ریزی برای عرضه کروم بوک جدید با نمایشگر لمسی دوگانه است. به نظر می‌رسد برای اعمال این تغییرات سیستم عامل کروم هم متحول شود.
 
 به نقل از فایوگوگل، سیستم عامل کروم با محصولات مختلفی مانند لپ تاپ ها، رایانه‌های رومیزی، تبلت‌ها و غیره سازگار شده و حالا گوگل در حال برنامه ریزی برای سازگار کردن آن با کروم بوک با نمایشگر لمسی دوگانه است.
 
در سال‌های اخیر شرکت‌های زیادی تولید لپ تاپ، تبلت و غیره با نمایشگرهای دوگانه لمسی را آغاز کرده وحتی تولید گوشی‌های دارای دو نمایشگر نیز توسط شرکت‌هایی مانند سامسونگ شروع شده است. ایسوس لپ تاپ ویندوزی زن بوک دو پرو را با دو نمایشگر شروع کرده و مایکروسافت نیز اقداماتی را در این زمینه آغاز کرده است. ظاهراً گوگل قصد دارد از سایر رقبا عقب نیفتد.
 
سیستم عامل به روز شده گوگل برای نصب بر روی کروم بوک های دارای دونمایشگر پالیکا نام دارد و اگر چه فعلاً اطلاعات چندانی در مورد آن در دسترس نیست، اما به نظر می‌رسد حالت‌های مختلفی به منظور استفاده از رابط کاربری آن برای بهینه سازی دسترسی به امکانات مختلف در نظر گرفته شده است. گوگل خود هنوز در این زمینه به طور رسمی اطلاع رسانی نکرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.