تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 18, 2020
11:41 شنبه، 28ام تیرماه 1399
کد خبر: 114167

بیش از ۱.۴ میلیارد دلار پولشویی از طریق رمزارزها صورت گرفت

بیش از ۱.۴ میلیارد دلار طی سال جاری میلادی از طریق رمزرازها پولشویی شده است؛ یک شرکت امنیتی بلاک‌چین با انتشار گزارشی این معاملات را شناسایی و رده بندی کرده است.
 
 گزارش تازه شرکت امنیت بلاکچین پکشیلد نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱.۴ میلیارد دلار از طریق معاملات رمزارزها پولشویی شده است. پیکشیلد ادعا می‌کند که بیش از یک سال است که داده‌های آنلاین و آفلاین در این خصوص را جمع آوری کرده و  پس از تحلیل و تایید داده‌ها، این شرکت توانسته ۱۰۰ میلیون مقصد معامله را شناسایی کند. براساس این ادعا آنها بیش از ۵۰ میلیون آدرس کیف پول مربوط به رمز ارزهای شناخته شده را شناسایی کردند.
 
پیک شیلد با استفاده از یک پلتفورم ردیابی دارایی های دیجیتال به نام کوین هولمز مشخص کرد که ۱۴۷ هزار بیت‌کوین به ارزش بیش از ۱.۴ میلیارد دلار آمریکا امسال به این معاملات منتقل شده‌اند.
 
 
منبع این نمودار گزارش پیکشیلد است. رنگ سبز نشان دهنده ارزش معاملات به بیت‌کوین و رنگ آبی نشان دهنده حجم معاملات صورت گرفته است.
 
براساس این گزارش این دارایی‌ها با حملات هکری، اقتصاد شبکه سیاه اینترنت، شرط بندی و غیره در ارتباط بودند. عمده دارایی‌های دزدیده شده در معاملات بزرگ با استفاده از رمزارز ها پول شویی شده‌اند.  نویسندگان گزارش پکشیلد اعلام کردند: «ما معاملات انجام گرفته با پول دزدی را رده بندی کرده و دریافتیم که ۱۰ معامله برتر در شرکت‌های معاملاتی Huobi, Binance, Okex, ZB Gate.io , Bitmex, Luno, HaoBTC, Bithum,  و Coinbaseانجام گرفته اند.»
 
پکشیلد تاکید می‌کند که برخی از آدرس‌های بررسی شده دارایی‌های خود را وارد ترکیب کننده‌هایی کرده‌اند که ردیابی آنها را دشوار می‌کند.
 
در گزارش پکشیلد آمده است: «ما تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ آدرس‌های پرخطر را بررسی کردیم و ۱.۶۲ میلیارد دلار از آنها به آدرس لیست سیاه و ۱۵.۹ میلیارد دلار به ارائه دهنده خدمات ارز ترکیبی منتقل شدند، توجه داشته باشید که پول‌شویی عمده دارایی‌هایی که به خدمات ارز ترکیبی منتقل و از آن عبور کردند با موفقیت انجام گرفت.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.