اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

July 20, 2020
11:47 دوشنبه، 30ام تیرماه 1399
کد خبر: 114259

ضرب الاجل ۲۴ ساعته سازمان حمایت به ایرانسل و همراه اول

 
سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نامه‌ای به مدیران اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در یک ضرب الاجل ۲۴ ساعته به آنها فرصت داده تا نحوه فروش و قیمت بسته‌های اینترنت خود را به زمان قبل از ۱۳ تیر ماه سال جاری بازگردانند.
 
 براساس خبری که بر خروجی سایت وزارت صنعت و معدن و تجارت قرار گرفته، عباس تابش، معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های ارتباطات سیار و خدمات ارتباطی ایرانسل از آنان خواست تا ظرف ۲۴ ساعت، نحوه فروش به لحاظ شکلی و قیمت بسته‌های اینترنت را مطابق روال قبل از تاریخ ۱۳ تیر ماه اجرا کنند.
 
۱۵ تیر ماه و بعد از تخلف اعلام شده از سوی رگولاتوری در تغییر حجم و قیمت بسته‌های اینترنتی از سوی همراه اول و ایرانسل، حسین فلاح جوشقانی، رئیس رگولاتوری با انتشار نامه‌ای در توئیتر خود خبر از شکایت این نهاد مقررات‌گذاری حوزه ICT را به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را داد. در نهایت نیز هفته گذشته  سخنگوی سازمان حمایت در گفت‌وگو با یک برنامه رادیویی اعلام کرد که به هیچ وجه از حقوق مصرف‌کنندگان و تخلف اپراتورها نخواهند گذشت و به زودی حکم نهایی در این زمینه صادر خواهد شد. در آن زمان یاسر رایگانی اعلام کرده بود که اپراتورها ملزم خواهند شد که مبالغ اضافی دریافتی از مشترکان در قالب بسته‌های اینترنتی را به آنها بازگردانند.
 
حالا سازمان حمایت اعلام کرده که پیرو جلسات برگزار شده و مذاکرات تلفنی با مدیران عامل شرکت‌های اپراتور تلفن همراه، در هفته گذشته در خصوص تغییر روش فروش، حذف برخی از بسته‌ها و عدم هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان دستگاه حاکمیتی ناظر (بر اساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات الزامی است)، طی نامه‌ای از آنان خواست تا ظرف مدت ۲۴ ساعت، این تخلف خود را اصلاح کنند. البته در این خبر مشخص نشده که مبالغ اضافی گرفته شده توسط مشترکان این اپراتورها آیا قرار است به حساب آنها بازگردانده شود یا خیر.
 
روز گذشته (۲۸ تیر) نیز رئیس رگولاتوری از ابلاغ شدن نامه‌ای به همراه اول و ایرانسل برای پرداخت جریمه ۲ میلیارد تومانی به خاطر بالا بردن تعرفه بسته‌های اینترنتی بدون هماهنگی با این سازمان خبر داد. با وجود گذشت نزدیک به ۳ هفته از این تخلف هنوز مدیران همراه اول و ایرانسل هیچ واکنشی نسبت به این اتفاق‌ها نداشته‌اند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.