اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 20, 2020
14:25 دوشنبه، 30ام تیرماه 1399
کد خبر: 114265

مدرسه مجازی ایرانیان در بستر شبکه شاد راه‌اندازی می‌شود

رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: مدرسه مجازی ایرانیان در بستر شبکه شاد از سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان خارج از کشور راه‌اندازی می‌شود.
 
غلامرضا کریمی روز دوشنبه افزود: بازگشایی مدارس ایرانیان خارج از کشور در برخی کشورها اول شهریور و برخی دیگر ۱۰ و ۱۵ شهریور است.
 
وی ادامه داد: قرار است که وضعیت‌ کشورهای مختلف با توجه به شیوع ویروس کرونا بررسی شوند، اگر در وضعیت قرمز و زرد قرار داشته باشند، باید از آموزش مجازی استفاده کنیم که تمامی این آموزش‌ها در بستر شبکه شاد با راه‌اندازی مدرسه مجازی ایرانیان صورت می‌گیرد.
 
رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور خاطرنشان کرد: هر ایرانی در خارج از کشور که به نظام تعلیم و تربیت ایران علاقه‌مند باشد، مقدمات ثبت‌نام وی در مدرسه مجازی ایرانیان با امتحان مجازی در پنج درس عمومی مهیا می‌شود.
 
کریمی گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا این اقدامات به صورت حضوری انجام می‌شد، اما اکنون برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آزمون‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.
 
استفاده از زبان‌های مختلف دنیا در شبکه شاد
 
وی همچنین اظهار داشت: شبکه شاد این امکان را دارد که زبان‌های مختلف دنیا در آن به کار گرفته شود، در حال حاضر در بسیاری از کشورهای اسلامی این شبکه مورد استفاده ایرانیان است.
 
رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی آموزش دانش‌آموزان خارج از کشور در شبکه شاد فراهم می‌شود در واقع برای دانش‌آموزان خارج از کشور در فضای مجازی، فضایی مشابه مدرسه ایجاد می‌شود.
 
طرح سنجش در مدارس اجرا می‌شود
 
کریمی درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی در مدارس ایرانیان خارج از کشور هم گفت: طرح سنجش این دانش آموزان در مدارس انجام می‌شود. هر مدرسه یک تیم  و امکانات پزشکی دارد که کارهای بهداشتی را انجام می دهند.
 
وی ادامه داد: طرح سنجش و بررسی‌های پزشکی دانش‌آموزان کلاس اولی هنگام ثبت‌نام نیز توسط این پزشکان انجام می‌شود. دانش‌آموزان در حال ثبت‌نام هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.