اپلیکیشن

تلفن همراه

July 20, 2020
14:51 دوشنبه، 30ام تیرماه 1399
کد خبر: 114275

اپلیکیشن ولوو می تواند عادت های رانندگی کاربران را ردیابی کند

محققان ولوو موفق به طراحی قابلیتی جدید در اپلیکیشن این شرکت شده‌اند که می‌تواند با زیر نظر گرفتن عادت‌های رانندگی دارندگان خودروهای پلاگین هیبریدی، اطلاعات جالبی را در اختیارشان قرار می‌دهد.
 
طبق گفته ولوو، با ورود خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی به خط تولید چندین شرکت خودروساز، افراد زیادی نیز به استفاده از این محصولات ترغیب شده‌اند تا بتوانند حداقل سهم خود را در کاهش انتشار آلایندگی به جو ایفا کنند.
 
شرکت ولوو نیز که یکی از بازیگران این عرصه به شمار می‌رود، اخیرا اپلیکیشنی را طراحی کرده که می‌تواند با ردیابی و بررسی عادت‌های رانندگی افراد در حین استفاده از خودروهای پلاگین هیبریدی، نکات و راهکارهای مهمی‌را برای افزایش میزان مسافت قابل پیمایش این خودروها ارائه کند.
 
این قابلیت جدید در اپلیکیشن Volvo on Call تعبیه شده و با تمامی‌خودروهای پلاگین هیبریدی این شرکت سازگاری دارد. ولوو یکی دیگر از اهداف خود برای طراحی این ویژگی را ترغیب کاربران به استفاده هرچه بیشتر از خودروهای این شرکت در حالت الکتریکی که هیچ گاز مضری را به جو وارد نمی‌کند، عنوان کرد.
 
با بهره‌گیری از امکانات این اپلیکیشن، دارندگان خودروهای پلاگین هیبریدی می‌توانند بیشترین بازدهی را در استفاده از خودروی خود در حالت الکتریکی دریافت کنند. این اپلیکیشن قادر است اطلاعاتی همچون میزان مصرف سوخت در دو حالت الکتریکی و بنزینی، نمایش میزان مسافتی که می‌توان در حالت استفاده از موتورهای الکتریکی پیمود و غیره را ارائه دهد.
 
یکی از مهندسان ولوو در این باره می‌گوید: به اعتقاد من، وقتی شما دید بهتری را در خصوص الگوهای رانندگی افراد، در اختیارشان بگذارید، قطعا به آن‌ها کمک خواهد کرد تا بتوانند از خودروی خود به بهینه‌ترین شکل ممکن استفاده کنند.
 
ولوو از جمله شرکت‌های پیشگام در زمینه تولید خودروهای خودران، الکتریکی و پلاگین هیبریدی است و اخیرا با شرکت وایمو برای تولید خودروهای خودران وارد همکاری شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.