اپراتورها

تلفن همراه

July 21, 2020
10:56 سه شنبه، 31ام تیرماه 1399
کد خبر: 114291

بهترین روش پرداخت قبض تلفن چیست؟

پرداخت قبض تلفن ثابت از طریق درگاه‌های بانکی بیشتر از سایت و درگاه‌های مخابرات طول می‌کشد بنابراین برای وصل شدن آنی تلفنی که قطع شده، بهتر است از درگاه‌های تلفنی و یا پورتال استفاده کرد.
 
 درصورتی که قبوض تلفن ثابت در زمان مقرر پرداخت نشود،‌ ابتدا خط یک‌طرفه شده و اگر باز هم این روند ادامه داشته باشد، منجر به مسدود شدن تلفن خواهد شد. زمانی که تلفن ثابت قطع می‌شود، مشترکان همچنان می‌توانند اقدام به پرداخت قبض کرده تا تلفن خود را وصل کنند و روش‌های مختلفی هم برای پرداخت قبوض وجود دارد.
 
استفاده از کد دستوری  *۲۰۲۰#، پرتال شرکت مخابرات ایران به آدرس  www.tci.ir، شماره ۲۰۰۰ و سامانه مخابرات من از جمله روش‌های پرداخت صورتحساب تلفن ثابت است. این در حالی است که اگر مشترکان از درگاه‌های بانکی اقدام به پرداخت قبض کنند، فرآیندهای بانکی ممکن است تا چند روز هم طول بکشد و در آن صورت تا زمان اعلام بانک، تلفن مشترک وصل نمی‌شود و مشترک پیامکی دریافت می‌کند مبنی بر اینکه پس از پرداخت وجه، به مراکز امور مشتریان یا اداره مخابرات منطقه خود مراجعه کرده تا تلفنش وصل شود.
 
درحالی که روش‌های دیگر پرداخت از جمله از طریق شماره‌گیری ۲۰۰۰ یا پورتال مخابرات، امکان آنی وصل شدن تلفن را فراهم می‌کند. در شرایطی که این روزها به دلیل شیوع کرونا در کشور، افراد از انجام سفرهای درون‌شهری و کارهای غیرضروری منع شده‌اند، بهتر است از این روش‌ها به پرداخت صورت‌حساب خود اقدام کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.