تلفن همراه

گوشی

July 21, 2020
11:20 سه شنبه، 31ام تیرماه 1399
کد خبر: 114301

فروش 60 هزار گوشی وارداتی به مصرف کننده با نرخ قبلی ارز

بنیان‌گذاران دیجی‌کالا در نشست ارائه‌ گزارش عملکرد سال ۹۸ این فروشگاه، از فروش 60 هزار گوشی وارداتی به مصرف کننده زیر قیمت بازار خبر دادند و گفتند: دیجی کالا این کالاها را با نرخ قبلی ارز و با حاشیه سود تعیین شده عرضه می کند.
 
 
 
 گزارش سال ۹۸ دیجی‌کالا با حضور حمید و سعید محمدی، بنیان‌گذاران دیجی‌کالا، امروز به صورت آنلاین به کاربران و خبرنگاران رسانه‌ها ارائه شد.
 
این گزارش، گزیده‌ای از آمار و داده‌های دیجی‌کالا در سال ۱۳۹۸ است که از دپارتمان هوش تجاری (Business Intelligence) استخراج شده است. این اولین گزارش سالانه دیجی‌کالا است که به صورت عمومی منتشر شد و نسخه به روزرسانی شده گزارش شش ماه اول سال ۹۸ است. این گزارش در پی پاسخ به این سوال است که «رفتار خرید کاربر و مصرف‌کننده ایرانی در فضای آنلاین در سال ۹۸ چگونه بوده است؟». سهم قابل توجه گروه دیجی‌کالا از بازار خرده‌فروشی آنلاین کشور، گستردگی فروش، تنوع بیش از ۲ میلیون کالا، مشارکت ده‌ها هزار کسب‌وکار ایرانی و همچنین ۲۶ میلیون بازدیدکننده ماهانه از سایت و اپلیکیشن دیجی‌کالا باعث می‌شود که این گزارش گزیده گویایی از کل بازار خرده‌فروشی آنلاین کشور باشد.
 
دیجی‌کالا فروشگاه ایرانی است که خدمات خود را در اختیار همه مردم ایران از سراسر کشور قرار می‌دهد، از شهرهای بزرگ تا دورافتاده‌ترین روستاهای کشور همه از خدمات دیجی‌کالا استفاده می‌کنند. لذا گزارش‌هایی از این دست، به مخاطبان ما امکان رصد شفاف‌تر و دقیق‌تر خدمات دیجی‌کالا را می‌دهد، وضعیت بازار آنلاین کشور را از دریچه بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور شرح می‌دهد و به تصمیم‌گیری‌های کوچک و بزرگ بسیاری کمک می‌کند.
 
این گزارش به بیش‌از ۶۰ هزار کسب‌وکار ایرانی که محصولات خود را از طریق بازارگاه یا مارکت‌پِلیس (Marketplace) دیجی‌کالا می‌فروشند، کمک می‌کند تا فرآیندهای فروش و عرضه کالاهای خود را بهینه کنند. شرکت‌های تولیدکننده و توزیع‌کننده کالا در سراسر کشور می‌توانند از اطلاعات این گزارش استفاده کنند و با اطلاعات دقیق‌تر برای بهینه‌کردن زنجیره تأمین، فروش و بازاریابی خود اقدام کنند. همچنین به سیاست‌گذاران کشور در مسایل اقتصاد خرد، کلان، حمل و نقل و زیرساخت‌ها کمک می‌کند تا تصویر بهتری از رفتار خرید ایرانیان در بازار خرده‌فروشی داشته باشند.
 
محمدی درباره فروش گوشی با قیمت پایین تر از بازار توسط این فروشگاه، گفت: این گوشی ها مربوط به وارداتی هستند که واردات مستقیم داشته اند و این کالاها با نرخ قبلی ارز که پایین تر از نرخ فعلی است وارد شده اند. باید این کالاها را با حاشیه سود مشخص عرضه کنیم و به همین دلیل قیمت از قیمت روز پایین تر است. ۶۰ هزار عدد گوشی موبایل با ارز پایین تر به دست مصرف کننده نهایی می رسد. 
 
مارکت‌پلیس در سال ۹۸
 
سعید محمدی، موسس و مدیرعامل دیجی‌کالا در این رویداد درباره وضعیت این شرکت در سال ۹۸ گفت : «دیجی‌کالا امروز پربازدیدترین فروشگاه آنلاین ایران و منطقه است و هم اکنون نیز این شرکت یکی از بزرگترین مراکز پردازش کالا را در خاورمیانه و شمال آفریقا در اختیار دارد. مرکز پردازش کالای دانش در تهران که ۵۰ هزار متر مربع مساحت دارد، قادر به انبارش ۵ میلیون قلم کالا و پردازش ۵۰۰ هزار کالا در یک روز است. علاوه بر آن ۳۱ مرکز توزیع کالا، مرکز خدمات پس از فروش و مرکز جمع‌‌آوری کالای فروشندگان در سراسر کشور امکان تحویل سریع کالا را به مشتریان در دورترین نقاط کشور فراهم آورده است».
 
سعید محمدی در مورد فعالیت‌ کسب‌وکارهای ایرانی در سال ۹۸ در پلتفرم مارکت پلیس این شرکت گفت: «دیجی‌کالا حمایت از کسب‌وکارهای ایرانی را مهمترین مسئولیت اجتماعی خود می‌داند. در حال حاضر بیش از ۶۱ هزار کسب‌وکار ایرانی در مارکت‌ پلیس دیجی‌کالا مشغول به فعالیت هستند. براساس آمارهای استخراچ شده هر فروشنده فعال مارکت پلیس در سال ۹۸ به طور متوسط ماهانه ۳۹ میلیون تومان فروش داشته است».
 
به گفته محمدی، دیجی‌کالا با توسعه پلتفرم مارکت‌پلیس خود برای خدمت رسانی به فروشندگان باعث شد که بسیاری از تامین‌کنندگان و تولید‌کنندگان، بدون دغدغه‌های فنی و زیرساختی کالاهای خود را عرضه کنند و به این ترتیب به پایگاه کاربران دیجی‌کالا و شبکه گسترده و ملی توزیع دیجی‌کالا دسترسی داشته باشند.
 
مدیرعامل دیجی‌کالا با اشاره به گستره وسیع مشتریان و کاربران دیجی‌کالا گفت: « یکی از اهداف توسعه مراکز دیجی‌کالا دسترسی همه مردم ایران به مزیت‌های خرید و فروش آنلاین است. بسیار خوشحالیم که در سال ۹۸ دیجی‌کالا محصولات خود را به بیش از ۱۲ هزار روستا در ایران ارسال کرد. اتفاقی که باعث شده تا تمامی هموطنان در هر نقطه‌ای از کشور امکان خرید هر کالایی را به قیمتی یکسان و فارغ از مکان جغرافیایی خود داشته باشند. از سوی دیگر امروز هر کسب وکاری در هر نقطه از ایران می‌تواند ظرف مدت ۴۸ ساعت کسب‌وکار آنلاین خود را در پلتفرم مارکت‌پلیس عرضه کند و به بازاری به وسعت ایران دسترسی داشته باشد. در طول همه‌گیری کرونا ۱۵ مرکز جمع‌آوری کالای فروشندگان در تبریز، مشهد، اصفهان، اهواز، شیراز و نقاط دیگر کشور راه‌اندازی کردیم تا کسب‌وکارهای محلی بتواند با کمترین هزینه و زمان محصولات خود را به مراکز پردازش دیجی کالا برسانند.»
 
براساس گزارش سال ۹۸ دیجی‌کالا، در این سال ۶۹ درصد از فروش تعدادی کالاها به کالاهای ایرانی تعلق داشته است و تعداد برندهای ایرانی فعال در دیجی‌کالا هم به بیش از ۲۵۰۰ برند رسیده است.
 
طبق اطلاعات این گزارش از کل کاربران دیجی‌کالا ۳۶٪ زن و ۶۳٪ مرد هستند. این کاربران در سال ۹۸ بیش از ۵ میلیون نظر در مورد کالاها ثبت‌ کرده‌اند.
 
ورود دیجی‌کالا به بورس
 
 در ادامه این رویداد حمید محمدی، موسس و مدیرعامل دیجی‌کالا از برنامه‌های این شرکت برای ورود به بورس و همینطور ریبرندینگ و تغییر هویت بصری دیجی‌کالا خبر داد.
 
محمدی در مورد اهداف دیجی‌کالا برای ورود به بورس گفت: « یکی از مهم‌ترین هدف‌ها دسترسی به منابع مالی جدید برای توسعه و ادامه رشدی است که در ۱۴ سال گذشته داشته‌ایم. ما می‌خواهیم ایران هم مثل کشورهای توسعه یافته دنیا برند ۱۰۰ ساله داشته باشد. ما در ۱۴ سال گذشته ۳ بار جذب سرمایه را انجام داده‌ایم و الان فکر می‌کنیم که وقت جذب سرمایه از عموم مردم و شریک شدن منافع با مردم است».
 
به گفته مدیرعامل دیجی‌کالا موضوع ورود به بورس از ابتدا در ذهن بنیان‌گذاران این شرکت وجود داشته اما مراحل آغار کار از سال ۹۶ شروع شده است. محمدی در این باره می‌گوید: « دیجی‌کالا امروز دیگر یک استارت‌آپ دو ساله نیست بلکه یک شرکت تکنولوژی محور ۱۴ ساله است و این بلوغ در ساختارهای مالی، شفافیت مالی و مالیاتی، تیم رهبری و اجرایی و … وجود دارد و برای ورود به بورس کاملا آماده‌ایم.»
 
به گفته محمدی، مراحل ورود دیجی‌کالا به بورس با سرعت قابل قبولی طی شده و در گام‌های نهایی خود است اما به دلیل شرایط هیات پذیرش هنوز تاریخ دقیق عرضه اولیه مشخص نیست، با این حال دیجی‌کالا مطمئنا حضوری قدرتمندانه و در عین حال منطقی در عرضه اولیه بورس خواهد داشت.
 
مدیرعامل دیجی‌کالا همچین با اعلام تغییرات هویت بصری این شرکت، هدف از ریبرندینگ را هماهنگی بیشتر میان تمامی پلتفرم‌های فروش دیجی‌کالا اعلام کرد.
 
مدیرعامل دیجی‌کالا در ادامه به فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی این شرکت در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: «در این دوران با تسهیل شرایط ورود کسب‌وکارها به مارکت پلیس دیجی‌کالا هزاران کسب‌وکار آفلاین که با وضعیت قرنطینه و کاهش تردد در شهرها دچار مشکل شده بودند، توانستند با استفاده از امکانات پلتفرم مارکت پلیس کالای خود را در بازار آنلاین و در سرتاسر ایران عرضه کنند. همزمان با آن نیز برگزاری وبینارهای روزانه آموزش فروش به صورت آنلاین و رایگان و تولید محتوای متنی و تصویری برای کالاها از جمله شرایطی بود که برای فروشندگان فراهم شد».
 
در بخش پایانی این رویداد مدیران مجموعه دیجی‌کالا پاسخگوی سوالات خبرنگارانی بودند که به شکل آنلاین در رویداد حضور داشتند.
 
جزئیات گزارش این نشست از این آدرس در دسترس است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.