اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری

فناوری اطلاعات

July 23, 2020
11:59 پنجشنبه، 2ام مردادماه 1399
کد خبر: 114358

رئیس پژوهشگاه ارتباطات: ۵G تحولی بزرگ در تقویت شبکه ملی اطلاعات محسوب می شود

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نسل پنجم ارتباطات برای اولین بار در کشور در این پژوهشگاه آغاز به‌کار کرد، این فناوری را منشا تحولی بزرگ درتقویت شبکه ملی اطلاعات برشمرد.
 
 به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید یزدانیان گفت: نسل پنجم تلفن همراه برای اولین بار در کشور، در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز با اعلام رسمی ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.
 
وی گفت: این پژوهشگاه به عنوان قطب علمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پنجاهمین سالگرد تأسیس خود افتخار همکاری و میزبانی راه اندازی این طرح را دارد.
 
یزدانیان افزود: نسل پنجم تلفن همراه با افزایش سرعت اینترنت تحولی بسیار بزرگ در تقویت شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک خواهد داشت که از رویکردهای بسیار مهم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
 
وی با اشاره به لزوم توجه ویژه به توسعه لبه فناوری در حوزه ICT ادامه داد: خوشبختانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توجه ویژه ای به نقش پژوهشگاه ICT در توسعه فناوری‌های نوین داشته و همین امر نیز باعث شده است پژوهشگاه در این حوزه پیشران و پیشتاز باشد.
 
صبح امروز رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت گفت: در حال ورود به اینترنت نسل پنجم هستیم و از روزهای آینده این نسل کار خود را در تهران آغاز می کند و به تدریج گسترش پیدا خواهد کرد.
 
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۳۴۹ با عنوان مرکز تحقیقات مخابرات آغاز به کار کرد و طی ۵۰ سال فعالیت نقش مهمی در تولید تجهیزات و نرم افزارهای مورد نیاز بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.