فناوری اطلاعات

۳۵ هزار آگهی در طرح دماسنج تخفیفان ثبت شد

منبع: پیوست
حدود ۴ ماه از راه‌اندازی سرویس «دماسنج» در سایت تخفیفان، سرویس تخفیف و خرید گروهی آنلاین، می‌گذرد. این سرویس برای حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط آنلاین و آفلاین در شرایط شیوع ویروس کرونا راه‌اندازی شد و به گفته نگین دانشور، هم‌بنیانگذار و مدیر زنجیره تامین تخفیفان دراین مدت مردم و کسب‌وکارها به خوبی از این بخش استقبال کردند تا جایی که ۳۵ هزار آگهی در این سرویس ثبت شده است.
 
 اواخر اسفند ماه سال گذشته و اوایل فروردین ماه سال جاری شیوع ویروس کرونا ضربه شدیدی به کسب‌وکارهای آنلاین و آفلاین وارد کرد. در این زمینه کمپین‌های متفاوتی برای حمایت از کسب‌وکارها راه‌اندازی شد؛ کمپین‌هایی چون کمپین «نفس»، کمپین «کنارهمیم» و کمپین «پازل». طرح «دماسنج» هم یکی از پویش‌هایی بود که تخفیفان برای حمایت از کسب‌وکارها راه‌اندازی کرد تا کسب‌وکارها به صورت رایگان روی پلتفرم دماسنج تبلیغات خود را قرار دهند و مردم با کسب‌وکارهای محلی و کوچک آشنا شوند و سرویس‌ها و خدمات موردنیاز خود را از این کسب‌وکارها تامین کنند. از سوی دیگر مردم هم می‌توانستند اگر کسب‌وکاری که تخفیفی ارائه می‌دهد را می‌شناسند، روی این پلتفرم به دیگران معرفی کنند.
 
نگین دانشور، هم‌بنیانگذار و مدیر زنجیره تامین پس از ۴ ماه در مورد میزان استقبال از این طرح تخفیفان به پیوست گفت: «اوایل فروردین ماه دماسنج برای حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و محلی در تخفیفان راه‌اندازی شد. تمرکز این طرح روی کسب‌وکارهای آفلاین است و اگر پیشتر تمرکز این کسب‌وکارها در صفحه‌های اینستاگرام بود، حالا می‌توانند اطلاع‌رسانی در مورد خدمات و سرویس‌های خود را روی تخفیفان انجام دهند. دراین مدت هم مردم و هم کسب‌وکارها استقبال خیلی خوبی کردند و ۳۵ هزار آگهی روی این پلتفرم ثبت شد.»
 
دانشور در مورد اینکه قرار بود «دماسنج» به شبکه اجتماعی تبدیل شود، آیا این طرح به چنین هدفی رسیده است یا خیر ، بیان کرد: «دماسنج قرار بود به شبکه اجتماعی برای بحث و گفت‌وگو مردم و کسب‌وکارها تبدیل شود؛ اما در حال حاضر تمرکز تیم تخفیفان روی سرویس جدیدمان به نام «کد تخفیف و پول‌تو» است و چون با استقبال بسیار زیاد کسب‌وکارهای آنلاین روبرو شدیم، می‌خواهیم در ابتدا این سرویس به بلوغ برسد و به کسب‌وکارهای آنلاین بیشتری کمک کنیم.به همین خاطر نتوانستیم روی دماسنج تمرکز کنیم.»
 
 
در کنار هر آگهی درجه‌ای وجود دارد و مردم می‌توانند با نظرات خود درجه‌ها را افزایش دهند و به این صورت کسب‌وکاری بیشتر یا کمتر دیده می‌شود
 
او ادامه داد: «هنوز نتوانستیم به هدف خود که شبکه اجتماعی بودن دماسنج است، برسیم. البته ما دوباره به فکر توسعه دماسنج به عنوان محصول هستیم و تمرکز خود را روی دماسنج خواهیم گذاشت.»
 
به گفته دانشور حضور کسب‌وکارها در این پلتفرم همچنان به صورت رایگان است؛ اما کسب‌وکارها برای اینکه بیشتر دیده شوند، می‌توانند پکیچ طلایی خریداری کنند. او همچنین تاکید کرد: «کسب وکارهایی که می‌خواهند بیشتر محصولات خود را به نمایش بگذارند، می‌توانند با پرداخت ۹۹ هزار تومان پکیج طلایی خریداری کنند. در این پکیج به مدت یک ماه ترافیک بیشتری به این کسب‌وکار اختصاص می‌دهیم.»
 
دانشور در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه کنار هر آگهی درجه‌ای وجود دارد و مردم می‌توانند با نظرات خود درجه‌ها را افزایش یا کاهش دهند و به این صورت کسب‌وکاری بیشتر یا کمتر دیده می‌شود، گفت: «کنار هر آگهی درجه است. مردم با ثبت نظرها و پیشنهادهای خود به اصطلاح می‌توانند این درجه‌ها را گرم‌تر ‌کنند. به عنوان مثال کاربران از کفش‌فروش کفش خریداری می‌کنند. هرچقد مردم در مورد آن کفش فروش صحبت کنند و نظر دهند، درجه افزایش پیدا می‌کند و آن کسب‌و‌کار در صفحه دماسنج بالا می‌آید و دیده می‌شود. یعنی براساس تصمیم مردم این درجه افزایش یا کاهش می‌یابد.»

​​