5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

July 23, 2020
22:59 پنجشنبه، 2ام مردادماه 1399
کد خبر: 114380

تقسیم فرکانس های هلند بین سه اپراتور پایان یافت: 1.2 میلیارد یورو برای 220 مگاهرتز

ICTna.ir – هلند آخرین حراج طیف فرکانسی خود را به پایان رسانده و این غنایم به طور مساوی در بین هر سه اپراتور تلفن همراه این کشور توزیع شده است، البته به T-Mobile کمی کمتر از بقیه فرکانس رسیده است.
 
5g-komt-eraan-669x285.jpg
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در اطلاعیه دولت هلند آمده است: "باند فرکانس 700 ، 1400 و 2100 مگاهرتز در طی یک حراج چند رده اختصاص داده میشد." "در مجموع 26 مجوز با مدت اعتبار بیست سال برای این سه باند به حراج گذاشته شد. سه شرکت کننده برای شرکت در حراج پذیرفته شده بودند".
 
"اقدامات لازم جهت اطمینان از دسترسی فعالان بازار شرکت کننده به بیش از 40 درصد فرکانس های موجود انجام شده است. این درصد شامل کلیه مجوزهای فعلی است که توسط ارائه دهندگان مختلف برگزار می شود. این اقدامات برای اطمینان از رقابت کافی در بازار ارتباطات راه دور طراحی شده است. دومین حراج فرکانس ارتباطات سیار با سرعت بالا در اوایل سال 2022 برگزار می شود. باند فرکانس 3.5 گیگا هرتز پس از آن حراج خواهد شد. "
 
هر سه MNO همزمان اطلاعیه مطبوعاتی صادر کردند ، اما میزان شفافیت متفاوتی درمورد آنچه پرداخت خواهند کرد را در این اطلاعیه ها منعکس ساخته اند. فقط KPN هزینه های خود را مشخصا اعلام کرد ، اما Vodafone Ziggo گفت که همان مبلغ را برای همان کالاها پرداخت می کند ، در جدول زیر ما همان قیمت گذاری را فرض کرده ایم. T-Mobile هیچ یک از هزینه های خود را مشخص نکرده است ، اما چیزی که می دانیم کل هزینه این حراج فرکانس 1.23 میلیارد یورو بوده است ، این بدان معنی است که باید هریک رقمی در حدود 398 میلیون یورو خرج کرده باشند ، که برای آن 5 مگاهرتز کمتر سهم تی موبایل از باند 1400 مگاهرتز باید این را در نظر گرفت. از این رو ، این تخفیف تنها 18 میلیون یورو هزینه های تی موبایل را نسبت به دو اپراتور دیگر کاهش میدهد.
 
kpnspecpricelist.jpg
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.