5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

فناوری

July 23, 2020
23:29 پنجشنبه، 2ام مردادماه 1399
کد خبر: 114382

OpenRAN به اندونزی رسید

ICTna.ir – در کنار دولت اندونزی ، GSMA و اپراتورهای موبایل محلی ، پروژه Infra Telecom با نام اختصاری TIP را در همکاری جدیدی برای اعتبارسنجی فن آوری های شبکه باز (اوپن رن) کلید زده اند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، توسعه اکوسیستم های شبکه باز (اوپن رن) هنوز هم در روزهای ابتدایی خود سیر میکند، اما بدون هیچ گونه فناوری ، محصول و راه حلی معتبر در برابر استانداردهای باز است. برخی ممکن است استدلال کنند که جنبش آزاد برای نقاط عطف فعلی به دست آمده مقدار نامتناسبی ارزش ایجاد کرده است، اما این یک گام مهم و رو به جلو در یکی از امیدوارترین اقتصادهای دیجیتال در جهان است.
 
 
اعلام امروز در خصوص این ابتکار، اولین مرحله از اجرای یک تلاش گسترده در صنعت برای تحقق بخشیدن به واقعیت شبکه های باز است.
 
دکتر اسماعیل ، مدیر کل کومینفو از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اندونزی ، گفت: "تکمیل زیرساختهای ارتباطات یک مشکل عادی است که کشورهای در حال توسعه با آن روبرو هستند." "حل این مشکل توسط کشورهایی که چالش های جغرافیایی مانند کوه یا مجمع الجزایر و همچنین جمعیت های پراکنده روستایی دارند دو چندان است".
 
استقرار شبکه در کشورهایی مانند اندونزی همانطور که اسماعیل به چالشهای ان اشاره کرده است کار سختی است. نه تنها اپراتورهای موبایل باید با مناظر وسیع و متنوعی مقابله کنند ، بلکه واقعیت های تجاری با ARPU کم بسیار سخت می شوند. با این وجود ، با یک اقتصاد دیجیتالی که عمدتاً غیرقابل استفاده است ، در صورت مدیریت صحیح نقشه راه ، پاداش هایی نیز وجود دارد.
 
OpenRAN و سایر عناصر اکوسیستم، به دلیل وعده قیمت کمتر برای کشورهای در حال توسعه جذاب هستند. این مزایا ممکن است فوراً محقق نشود ، اما OpenRAN برای بازه زمانی بلند مدت وعده های زیادی می دهد. پیش از هرچیز و مهمتر از همه آن است که این فناوری باید در بازار آماده باشد.
 
این همکاری بین دولت ، TIP ، انجمن جهانی جی اس ام و اپراتورهای موبایل محلی با هدف ایجاد یک اکوسیستم محلی است که می تواند یک استراتژی استقرار جذاب تر را ارائه دهد. این آزمایشگاه نه تنها هدف از آزمایش جامعه و مرکز تعالی برای اعتبارسنجی فن آوری ها برای استقرار شبکه محلی خواهد بود ، این تیم امیدوار است که روند انتقال از آزمایشگاه به این زمینه را تسریع کند ، یکپارچه سازهای محلی را آموزش داده و کارگاه هایی را برای آگاهی از اکوسیستم ایجاد کند.
 
OpenRAN مطمئناً چشم انداز مهیجی برای صنعت است و اگرچه می تواند رونقی برای کشورهای در حال توسعه ایجاد کند ، اما همیشه ارزش دارد به یاد داشته باشید که این فناوری هنوز کارایی زیادی ندارد. هیچ چیزی در برابر استانداردهای ارائه شده توسط اتحاد ORAN تأیید نشده است. این آزمایشات ممکن است امسال اتفاق بیفتد، اما هنوز هیجان برای فناوری وجود دارد که می تواند تأثیر عمده ای بر صنعت ارتباطات از راه دور و اقتصاد دیجیتال گسترده تر داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.