5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

گوشی

July 24, 2020
17:17 جمعه، 3ام مردادماه 1399
کد خبر: 114405

روند صعودی فروش گوشی های 5G ادامه دارد

Ericsson-Mobility-Report-June-2018-smartphones-770x285.jpg
 
ICTna.ir – علیرغم کاهش 17 درصدی سال گذشته محموله های گوشی های هوشمند در چین ، هواوی و اپل بالاتر از این روند سیرصعودی خود را تجربه کرده اند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، روند نزولی بازار دستگاه های چینی طی چند ماه گذشته به خوبی عیان شده است، اگرچه به نظر می رسد شیوع ویروس کرونا، تأثیر قابل توجهی در فروش داشته است. براساس برآوردهای حاصل از تحقیقات Counterpoint ، روند فروش سالانه بازار برای سه ماهه دوم امسال 17 درصد کاهش یافته است.
 
 
اما خبرهای خوبی در میان این بحران وجود دارد. دستگاه های دارای 5G در حال محبوب شدن هستند. 
 
فلور تانگ ، تحلیلگر تحقیق در Counterpoint میگوید: از نظر رشد، اپل سریع ترین رشد OEM در طول سه ماهه دوم را تجربه کرده است.
 
وی گفت: "علی رغم کاهش روند بازار، اپل به دلیل ادامه محبوبیت سری آیفون 11 و کاهش قیمت ، 32 درصدی تناسب سال به سال، چشمگیر داشت. آیفون SE 2020 همچنین به سرعت در میان 3 آیفون پرفروش در فثل دوم 2020 وارد شد. ماه ژوئن بهترین ماه از نظر فروش تلفن های هوشمند در امسال بوده است.
 
البته این آمار بسیار دلگرم کننده برای برخی از افراد درگیر است اما می تواند هیجان بیشتری در این افق داشته باشد. بازار چین قبلاً اشتهای 5G خود را نشان داده است ، که بیشتر از تخمین های حاصل از تحقیقات Counterpoint بوده است.
 
در پایان ماه می ، اپراتور چایناموبایل ادعا کرد که در حال حاضر 55.6 میلیون مشترک 5G دارد که 11.86 میلیون آن تنها در ماه مه اضافه شده اند. اپراتور چایناتلکام هم اعلام کرد که 30.1 میلیون مشترک فایوجی دارد ، در حالی که اپراتور چاینایونیکام هنوز هیچ اظهارنظر عمومی درباره وضعیت تعداد مشترکین فایوجی خود نکرده است. بدون درنظر گرفتن کره شمالی، بعنوان بهشت باندپهن، استقرار 5G در چین نسبت به سایر نقاط جهان سرعت بیشتری داشته است، اگرچه سطحی از شک و تردید نسبت به این ارقام هم مطرح میشود.
 
 
ایتان چی ، تحلیلگر ارشد Counterpoint در این زمینه میگوید "علی رغم کاهش سرعت رشد در بازار تلفن های هوشمند در چین ، OEM های چین سرعت پیشرفت 5G را که با اختلال COVID-19 در فصل اول 2020 مختل شده بود، جبران کرده و دوباره افزایش داده اند."
 
در حالی که هواوی بر بازار گوشی های رده بالا مسلط است ، در صورتی که اپل به گوشیهای 5G وارد شود، طی چند ماه آینده می توان شاهد افزایش بیشتر علاقه بود. اپل تا حدودی نمادی از وضعیت در چین است (یا به طور سنتی) و با انتشار 5G دستگاه می توان مصرف کنندگان را به سمت فروشگاه های چین و همچنین در سراسر جهان سرازیر کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.