اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 25, 2020
16:24 شنبه، 4ام مردادماه 1399
کد خبر: 114431

انتقال‌دهنده‌های پرظرفیت برای توسعه زیرساخت اینترنت ساخته شد

یک شرکت دانش‌بنیان انتقال‌دهنده پرظرفیت برای توسعه زیرساخت اینترنت را تولید می کند.
 
 به نقل از معاونت علمی و فناوری، «روتر» یا «انتقال‌دهنده پر ظرفیت» دستگاهی است که برای دریافت، تجزیه، تحلیل و انتقال بسته‌های اطلاعات و داده در یک شبکه طراحی شده است. این دستگاه مانند یک دروازه برای اطلاعات و داده عمل می‌کند. انتقال دهنده پرظرفیت، همانگونه که از نام آن پیدا است، ظرفیت انتقال حجم بیشتری از داده و بسته‌های اطلاعاتی را دارد.
 
ناصر یزدانی مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان تولید کننده این روتر گفت: روتر (انتقال دهنده) پرظرفیت دستگاهی است که در زیرساخت مرتبط با فناوری اطلاعات و اینترنت، در زمینه حمل و نقل اطلاعات و داده کاربرد دارد. استفاده از این دستگاه به حدی گسترده است که تمام سازمان‌ها، ارگان‌ها، شرکت‌های دولتی و خصوصی را در بر می‌گیرد. در واقع در هر خانه یا نهادی که دو کامپیوتر وجود دارد که تشکیل یک شبکه را می‌دهند، این دستگاه نیز مورد نیاز است.
 
فرهنگ‌سازی استفاده از محصولات ایران‌ساخت
 
مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان افزود: به لحاظ امنیتی نیز، بهتر است که دستگاه‌هایی که تا بدین حد کاربرد دارند و با امنیت شبکه نیز مرتبط هستند، در داخل تولید شوند و از تولید کنندگان ناشناس خارجی خریداری نشوند. دستگاهی که در این شرکت تولید شده است، تا ۱۶۰ گیگ بر ثانیه قدرت دارد و حدود ۲۰ درصد از نمونه مشابه خارجی ارزانتر است.
 
یزدانی گفت: این محصول دانش‌بنیان دو سال ضمانت دارد و به همراه خدمات پس از فروش به مشتری عرضه می‌شود. با وجود آنکه سعی شده است تا محصولات با کیفیت دانش‌بنیان در بازار داخلی عرضه شود اما هنوز برخی شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان در برابر جایگزین کردن، محصولات ایران ساخت به جای محصول وارداتی مقاومت می‌کنند.
 
وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از محصولات دانش‌بنیان بیان کرد: یکی از مسائل مهم در زمینه اشاعه فرهنگ استفاده از محصولات بومی و ایران ساخت، فرهنگ‌سازی در این زمینه است. همچنین باید از واردات بی‌رویه محصولاتی که مشابه داخلی دارند، جلوگیری کرد، این مسئله فضای ایجاد می‌کند تا محصولات دانش‌بنیان در بازار داخلی عرضه شوند و در برابر رقیب خارجی، مقاومت کنند.
 
به گفته یزدانی، باید توجه داشت که بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی مبالغ سنگینی برای تبلیغات و بازاریابی محصولات مرتبط با مخابرات و اینترنت، هزینه می‌کنند. طبیعی است که شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان جوان ایرانی، از چنین بودجه‌ای برخوردار نیستند، به همین جهت باید با سیاستگذاری درست، از محصولات دانش‌بنیان حمایت شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.