تلفن همراه

فناوری

گوشی

July 26, 2020
14:41 یکشنبه، 5ام مردادماه 1399
کد خبر: 114472

ادعای مدیر سامانه همتا: اعلام ممنوعیت واردات گوشی باعث قطع رانت می شود

مدیر سامانه همتا با بیان اینکه ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو تصمیم کمیته تخصیص ارز وزارت صنعت بود، گفت: اعلام ممنوعیت واردات گوشی باعث قطع رانت می شود.
 
حسین یوسفیان  مدیر سامانه همتا به خبر ممنوعیت گوشی های بالای ۳۰۰​ یورو اشاره کرد و گفت: ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو  تصمیم کمیته تخصیص ارز وزارت صنعت است که پس از رسانه ای شدن این موضوع این کمیته اظهارکرد به گمرکات( اجرایی) این ممنوعیت را ابلاغ نکرده که البته این ادعا درست بوده اما نکته مهم این است که موضوع ممنوعیت موبایل به گمرکات (ایران )ابلاغ شده بود. با فضاسازی رسانه‌ای اصطلاحات و تحلیل‌های غلط منتشر و باعث شد اذعان عمومی واکنش نشان دهند و در نتیجه تصمیم گیران به نوعی از این موضوع عقب‌نشینی کنند.
 
* اعلام ممنوعیت واردات گوشی باعث قطع رانت شده است
 
وی در واکنش به این موضوع که  ممنوعیت واردات گوشی بالای ۳۰۰یورو یک تصمیم ناگهانی بوده و بازرگانان اطلاع نداشته اند، گفت:  ادعا شده که تصمیم ناگهانی بوده و بازرگانان اطلاع نداشتند اما اینگونه نیست و هیچ گونه رانت اطلاعاتی اتفاق نیافتاده است بلکه بالعکس اعلام آن باعث قطع رانت شده که این کار را انجمن وارد کنندگان موبایل کشور انجام داد.
 
 * جنجال در فضای جامعه علیه بازرگان توسط اصناف است
 
یوسفیان درباره آمار گوشی های وارداتی از طریق مسافری تصریح کرد: ۶۷ درصد گوشی های بالای ۳۰۰ یورو از طریق مسافری وارد شده است البته باید توضیح دهم در این رابطه برای بازرگانان رانت ایجاد نشده  و در واقع بازرگانان در این بازار نقشی نداشته اند.چرا که یک سوم واردات گوشی بالای ۳۰۰ یورو توسط بازرگانان بوده است.طبق آماری که داریم عمده واردات گوشی قاچاق بوده است که اصناف ثبت می‌کنند به طوری که مواردی هم که توسط دستگاه قضایی برخورد شده است عمدتا مربوط به اصناف بوده و این جنجال در فضای جامعه علیه بازرگانان توسط اصناف است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.