اپلیکیشن

تلفن همراه

July 26, 2020
14:46 یکشنبه، 5ام مردادماه 1399
کد خبر: 114474

سرویس‌های جدید مسیریاب نشان برای سیستم لجستیک و دلیوری فعال شد

مسیرباب‌ها بدون شک این روزها ناجی بسیاری از ما هنگام رفت‌وآمد در شهری هستیم که حالا شیوع ویروس کرونا در کمال تعجب ترافیک آن را هم چند برابر کرده است. حتی برخی مقامات پلیس راهنمایی و رانندگی معتقدند که مسیریاب‌ها به کاهش ترافیک در سطح شهر‌ها هم کمک می‌کنند. برای نمونه اواخر هفته گذشته محمد رازقی، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران اعلام کرد که استفاده مردم از مسیریاب و نقشه‌های ترافیکی در یکی دو سال اخیر به بهبود وضعیت ترافیک تهران بسیار کمک کرده و پلیس راهور هم در این سال‌ها برای بهبود این مسیریاب‌ها کمک بسیاری کرده است. اما کمک مسیریاب‌ها و نقشه‌های آنلاین تنها به کاربران محدود نمی‌شود و در چند سال اخیر مسیرباب‌‌های داخلی توانسته‌اند با توسعه خدمات خود به کسب‌وکارهای مختلف دیگر هم کمک کنند. برای نمونه به تازگی نشان خبر از اضافه شدن دو سرویس به APIهای خود برای سرعت بخشیدن ارائه خدمات در بین کسب‌وکارهای فعال در حوزه دلیوری و لجستیک داده است.
 
رضا کبیری، مدیر محصول پلتفرم نقشه و مسیریاب نشان می‌گوید که مشخصا نیاز بازار مخصوصا بعد از شیوع ویروس کرونا و رشد استفاده از سرویس‌های   دلیوری و لجستیک باعث شدن تا آنها APIهای مخصوص در این زمینه را به سرویس خود اضافه و در نهایت آن را در اختیار کسب‌وکارهای فعال در این حوزه بگذارند. کبیری با اعلام اینکه فعال شدن دو API جدید نشان مارکت لجستیک را نشانه گرفته است به پیوست می‌گوید که API اول که به اختصار TSP یا فروشنده دوره‌گرد است که مربوط به فعالان در حوزه دلیوری غذا یا بسته و … می‌شود و API دوم مربوط به مسیریابی توسط موتور است.
 
او در مورد API فروشنده دوره‌گرد توضیح می‌دهد: «زمانی که سفیر یا شخصی که کار دلیوری انجام می‌دهد باید به بیش از یک مقصد سر بزند و غذا یا بسته‌ای را تحویل دهد این API جدید نشان به او کمک خواهد کرد که از چه مسیری و با چه ترتیبی برود تا مقاصد را براساس بهینه‌ترین حالت ممکن طی کند.» به باور او فعال شدن چنین API برای کسب‌وکارهای حوزه لجستیک و دیلیوری سه نتیجه مطلوب در بر خواهد داشت. او در این مورد گفت: «با کمک این API نشان، نرخ دیلیوری به ازای هر سفیر افزایش پیدا می‌کند یعنی هر سفیر می‌تواند در روز تعداد بسته یا غذای بیشتری را به دست مشتریانش برساند که در نهایت این کار هم رضایت مشتری را به دنبال دارد. از سمت دیگر چون سرعت سرویس‌دهی افزایش پیدا می‌کند، افزایش درآمد چمشگیری هم در انتظار کسب‌وکار مربوطه خواهد بود. کاهش هزینه‌های در مقابل افزایش درآمد از دیگر مزیت‌های استفاده از این API خواهد بود.»
 
آنطور که کبیری می‌گوید آنها تا کنون پنج API دیگر یعنی مسیریابی خودرو با ترافیک، ماتریس فاصله، تبدیل نقطه به آدرس، جست‌جو و نگاشت نقطه بر نقشه را نیز در اختیار   کسب‌وکارهای فعال در حوزه حمل و نقل شهری گذاشته بودند و حالا با این دو سرویس جدید APIهای نشان برای کسب‌وکارهای این بازار به ۷ مورد می‌رسد.  براساس اظهارات کبیری تمامی APIهای نشان در یک فرآیند اتوماتیک و از طریق یک پلتفرم جامع به صورت آنلاین و بدون هیچ نظارت یا نیاز به تایید از سمت تیم نشان در اختیار کسب‌وکارهای مختلف قرار گرفته است.
 
اما هزینه استفاده از این APIها برای کسب‌وکارهایی که خواهان استفاده از آن هستند چه هزینه‌ای برای آنها به دنبال خواهد داشت. به گفته کبیری استفاده از APIهای نشان با توجه به امکاناتی که تیم نشان برای حمایت از کسب‌وکارها در نظر گرفته بسیار مقرون به صرفه است و هزینه در این زمینه بستگی به این دارد که کسب‌وکارها از چه سرویسی و با چه میزان درخواستی استفاده کنند. به گفته او این هزینه هم متناسب با مصرف و به شکل Pay-as-you-go محاسبه می‌شود. کبیری در این مورد توضیح داد: «هزینه‌ در نظر گرفته شده برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند از این API استفاده کنند بسیار پایین است و از طرفی به صورت پیش فرض نشان ماهیانه پنل کسب‌وکارها را ۵۰ هزار تومان به شکل رایگان شارژ می‌کند. علاوه بر این در مذاکراتی که با استارت‌آپ‌های تازه کار داشته‌ایم که بودجه زیادی در اختیار ندارند، میزان شارژ پنل به صورت رایگان از ۵۰ هزارتومان هم بالاتر بوده است.» او ادامه داد: «از نظر هزینه به ازای تعداد درخواستی که به ما ارسال می‌شود درآمد به دست می‌آوریم که البته آنهم رقم بالایی نیست برای نمونه یک مسیریاب اگر در طول مسیر خود هزار درخواست به سمت ما ارسال کند درآمد ما از این میزان درخواست هزار و ۵۰۰ تومان است. بنابراین میزان درخواست‌ها در اسکیل بالا منجر به رقم بالای درآمدی برای ما می‌شود.»
 
اما تلاش نشان برای کمک به کسب‌وکارها با راه‌اندازی به این هفت API ختم نمی‌شود؛د چرا که به گفته مدیر محصول نقشه و مسیریاب نشان در آینده‌ای نزدیک قرار است بهبود‌های اساسی در ژئوکدینگ نشان و تبدیل آدرس به نقطه این پلتفرم صورت بگیرد. راه‌اندازی سرویس برای ارائه اطلاعات مختصر از مکان‌های مختلف، دسترسی به نقشه ماهواره‌ای به‌روز، نقشه املاک و پلاک‌ها در کلان‌شهرها و جست‌وجو در کدپستی از دیگر سرویس‌هایی است که نشان در برنامه آینده خود برای راه‌اندازی آن در نظر گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.