اپلیکیشن

تلفن همراه

July 28, 2020
10:52 سه شنبه، 7ام مردادماه 1399
کد خبر: 114537

کدام پیام‌رسان‌ها قابلیت تماس صوتی دارند؟

اتصال متقابل اپراتورها با پیام‌رسان‌ها از طریق تماس صوتی برای پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی که اعضای آنها به پنج میلیون کاربر رسیده باشد فراهم شده است.
 
‌ پس از فیلتر شدن پیام‌رسان‌ خارجی تلگرام در چندین مرحله، مهاجرت کاربران ۵۰ میلیونی به پیام‌رسان‌های دیگر از جمله نمونه‌های مشابه خارجی و داخلی آغاز شد. اگرچه هنوز تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی با رقبای خارجی‌شان قابل مقایسه نیست، اما برخی افراد استفاده از امکانات ابزارهای بومی را به ابزارهای خارجی ترجیح می‌دهند.
 
امکان پرداخت از طریق پیام‌رسان‌های بومی از مواردی است که نسبت به پیام‌رسان‌های خارجی، برای این ابزارهای داخلی برتری ایجاد می‌کند. اکنون برخورداری از امکان تماس صوتی برای پیام‌رسان‌های بومی هم می‌تواند ویژگی دیگری باشد که کاربران را به استفاده از این ابزارها تشویق کند.
 
حسین فلاح جوشقانی -معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- چندی پیش با اشاره به مصوبه‌ی شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد اپراتورها موظفند خدمات لازم برای برقراری امکان Call out در پیام‌رسان‌ها را برای آنها فراهم آورند و تعرفه این تماس‌ها نصف تماس عادی خواهد بود.
 
‏⁧در این راستا و به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فلاح جوشقانی با اشاره به تصویب این مصوبه در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، گفت: در این مصوبه چارچوب های فنی و الزامات تعهدات اپراتورها مشخص شده است. بر اساس این مصوبه، موضوع اتصال متقابل اپراتورها با پیام‌رسان‌ها با توجه به مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی که اعضای آنها به پنج میلیون کاربر رسیده باشد فراهم شده است.
 
 رییس رگولاتوری اعلام کرده که پس از ابلاغ مصوبه "ضوابط و تعرفه اتصال متقابل پیام رسان های اجتماعی داخلی" به اپراتورهای تلفن همراه، امکان برقراری تماس صوتی از طریق پیام رسان ها با شبکه این اپراتورها برقرار می شود.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره تعرفه تماس صوتی پیام‌رسان‌ها با اپراتورهای تلفن همراه گفت: تعرفه تماس‌های صوتی در پیام‌رسان‌های داخلی، نصف تعرفه تماس عادی بین دو اپراتور تلفن همراه است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.