تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

July 28, 2020
11:37 سه شنبه، 7ام مردادماه 1399
کد خبر: 114550

فناوری کوالکام در ۱۵ دقیقه موبایل را ۱۰۰ درصد شارژ می کند

کوالکام فناوری شارژ سریع «کوییک شارژ ۵» را رونمایی کرده که به کمک آن دستگاه در ۵ دقیقه ۵۰ درصد و در ۱۵ دقیقه ۱۰۰ درصد شارژ می شود.
 
 به نقل از دیجیتال ترندز، کوالکام از فناوری شارژ سریع «کوییک شارژ ۵» رونمایی کرده است. این فناروی می تواند ظرف چند دقیقه شارژ دستگاه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. پیش بینی می شود فناوری مذکور طی ماه های آینده در موبایل ها به کار گرفته شود.
 
فناوری شارژ سریع کوالکام مزیت های  متعددی بر نسخه های قبلی آن دارد. نخست آنکه این استاندارد شارژ جدید می تواند پشتیبانی بیش از ۱۰۰ وات برق برای موبایل ها فراهم کند. به این ترتیب دستگاه در ۵ دقیقه تا ۵۰ درصد و در ۱۵ دقیقه ۱۰۰ درصد شارژ می شود.
 
«ایو روش» نایب رئیس بخش مدیریت محصولات کوالکام در این باره می گوید: فناوری کوییک شارژ ۵ سریع ترین و بهترین راهبرد برای شارژ دستگاه ها  به حساب می آید. این فناوری به کاربران اجازه می دهد برای مدت طولانی تری از دستگاه هایشان استفاده کنند و درباره شارژ دوباره آنها نگرانی نداشته باشند. 
 
این شرکت فناروی ادعا می کند استاندارد مذکور ۷۰ درصد کارآمدتر از نسخه قبلی (کوییک شارژ ۴) است. تراشه های اسنپ دراگون ۸۶۵ و ۸۶۵ پلاس از این استاندارد شارژ سریع پشتیبانی می کنند  اما تولید کنندگان دستگاه ها باید فناوری مذکور را در دستگاه هایشان نصب کنند تا بتوانند از آن بهره ببرند.
 
به بیان دیگر اگر موبایلی فقط مجهز به تراشه اسنپ دراگون ۸۶۵ باشد، به معنای آن نیست که می تواند از فناوری کوییک شارژ ۵ استفاده کند.
 
شیائومی اعلام کرده از این استاندارد جدید پشتیبانی می کند اما زمان آن را اعلام نکرده است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.