تلفن همراه

گوشی

July 28, 2020
14:54 سه شنبه، 7ام مردادماه 1399
کد خبر: 114559

افت ۲۰ درصدی قیمت آیفون در ایران

رییس اتحادیه فناوران رایانه می‌گوید: از پنجشنبه هفته گذشته تاکنون لپ‌تاپ و لوازم آی‌تی از گمرکات ترخیص شده است. بنابراین با ترخیص این کالاها از گمرکات قیمت لپ‌تاپ و گوشی‌های تلفن همراه ارزان خواهد شد.
افت ۲۰ درصدی
 
 در روز‌هایی که شیوع ویروس کرونا در کشور مجدد افزایش یافت وضعیت دورکاری و ارائه خدمات آموزشی از راه دور نیز بیشتر شد و همچنین تقاضا برای تهیه‌ تجهیزات زیرساختی حوزه‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز بالا گرفت. حال در این میان، بخشی از فعالان بازار علت افزایش قیمت لپ‌تاپ و موبایل را ممنوعیت واردات یا عدم تخصیص ارز به این کالا عنوان می‌کنند. حال آیا هفته آینده قیمت لپ‌تاپ و موبایل ارزان می‌شود؟
 
در همین حال رییس فناوران رایانه در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت لپ‌تاپ ارزان‌تر می‌شود؟ گفت: هنوز قیمت لپ‌تاپ فروکش نکرده است اما از پنجشنبه هفته گذشته تاکنون لپ‌تاپ و لوازم آی تی از گمرکات ترخیص شده است. بنابراین با ترخیص این کالاها از گمرکات قیمت لپ‌تاپ و گوشی‌های تلفن همراه ارزان خواهد شد. محمدرضا فرجی افزود: با ترخیص این کالاها قیمت لپ‌تاپ از هفته گذشته تاکنون بین سه تا چهار درصد ارزان شده است. با عدم تخصیص ارز به واردکنندگان و همچنین عدم ترخیص کالاها قیمت بسیاری از کالاها از جمله گوشی‌های تلفن همراه، لپ‌تاپ و … در فروشگاه‌های اینترنتی یا به شدت بالا بود یا موجودی این سایت‌ها کافی نبود اما از این پس به مردم وعده می‌دهیم که موجودی کالاها در بازار افزایش خواهد یافت.
 
او با اشاره به پشت پرده ممنوعیت واردات موبایل اظهارکرد: ممنوعیت واردات موبایل بالای ۳۰۰ یورو منتفی شد. همچنین طی ۱۰ روز گذشته قیمت آیفون ۶۴ پرومکس از ۴۱ میلیون تومان به ۳۱ میلیون تومان رسید. یعنی قیمت آیفون حدود ۲۰ درصد ارزان شد.
 
فرجی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است تنوع کالایی موبایل در بازار افزایش یابد؟ گفت: قاعدتا با تخصیص ارز و ترخیص کالاها از گمرکات تنوع کالایی موبایل در بازار افزایش خواهد یافت و به دنبال آن قیمت موبایل ارزان می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.