5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

لبه تکنولوژی

مخابرات فضایی

July 29, 2020
8:21 چهارشنبه، 8ام مردادماه 1399
کد خبر: 114573

وعده راه‌اندازی شبکه “اسپیس موبایل” برای عرضه خدمات 4G و 5G!

satellite-2-770x285.jpg
 
ایستنا – AST & Science برای راه اندازی موشک جدید و ارزان تر Orbion به منظور راه اندازی شبکه SpaceMobile کاملاً متکی است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ستارگان فناوری ارتباطات فضایی ظاهراً در تلاشند تا برای سرمایه گذاران، راه اندازی صورت فلکی ماهواره ها برای تأمین پوشش تلفن همراه توسط دستگاه های نهایی را از نظر اقتصادی جذاب تر کنند.
 
طبق گفته AST، این گروه، راه انداز دستی موشک پلاسما را که توسط Orbion Space Technology ساخته شده است، برای راه اندازی شبکه SpaceMobile خود انتخاب کرده است.
 
ماه اوت گذشته ، Orbion مستقر در ایالات متحده 9.2 میلیون دلار بودجه سری A خود را برای این منظور اختصاص داده بود تا آن را صرف توسعه قابلیت های تولید انبوه شماری از پیشرانهای پلاسما "Aurora" خود برای پیشبرد پروژه ایجاد صورت فلکی ماهواره های کوچک خود در فضا بکند.
 
پیشرانه‌ی پلاسما ظاهراً مقرون به صرفه تر از سایر پیشرانه ها است و پیشرانه "شفق قطبی" بسیار پیچیده به نظر می رسد. این مجموعه باید تعمیر و نگهداری مدار و جلوگیری از برخورد را در طول دوره کار هر ماهواره فراهم کند، همچنین پیشران دورنی ای را برای تخریب برنامه ریزی شده در زمان پایان عمر ماهواره از طریق ورود دوباره سوخت فراهم می کند.
 
براد کینگ ، مدیرعامل Orbion در این باره میگوید: "فناوری ما برای معماری فضایی AST کاملا مناسب است. ما محصول مناسب و با عملکرد مناسب و با قیمت مناسب را داریم. توسعه فنی و دانش پشتیبان ماست و اکنون ما بر روی اجرای آن متمرکز شده ایم. "
 
AST در نهایت، با در دست داشتن چند صد ماهواره مدار زمین (LEO)، عملا یک شبکه باند پهن سلولی با تاخیر کم ارائه می دهد که مستقیماً به تلفن های کاربران متصل می شود، آنهم بدون نیاز به نرم افزار و سخت افزار سفارشی ماهواره ای! AST میگوید پوشش کامل 4G و 5G هدف این شرکت است.
 
ایده این است که SpaceMobile بتواند "مناطق دورافتاده و فراموش شده اپراتورهای موبایل" را در مناطق روستایی یا در دریا تحت پوشش خدمات خود قرار دهد و به عنوان یک گزینه جایگزین راه حل های گران قیمت زمینی عمل کند. برای کمک به رسیدن به این هدف جاه طلبانه، AST مبلغ 110 میلیون دلاری سرمایه گذاری سری B را در ماه مارس جمع آوری و به این پروژه تزریق کرد.
 
برندهای به نام و سنگین وزنی شامل Rakuten ژاپن، Vodafone اروپا، شبکه آنتن های آمریکن تاور، شرکت املاک و مستغلات Cisneros و بازوی سرمایه گذاری سامسونگ و سامسونگ نکست پشتیبانان این پروژه هستند.
 
هنوز مشخص نیست که SpaceMobile چه موقع از زمین خارج خواهد شد ولی وبسایت AST گفته ممکن است این کار، چند سال طول بکشد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.