5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

July 29, 2020
10:02 چهارشنبه، 8ام مردادماه 1399
کد خبر: 114576

دوئیچه تلکام مدعی ایجاد پوشش 5G برای 50 درصد آلمانی ها شد

 
5d70a79d21214c08557ac9c3.jpg
 
ICTna.ir – اپراتور آلمانی دویچه تلکام مدعی تحت پوشش قرار گرفتن 50 درصد جمعیت آلمان شد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، پوشش جمعیتی مسلماً مشابه پوشش جغرافیایی نیست، اما رسیدن به پوشش جمعیتی 50 درصدی در فایوجی، قطعا دستاورد کوچکی به شمار نمی آید.
 
با استفاده از دارایی های فرکانسی در دامنه های 2.1 گیگاهرتز و 3.6 گیگاهرتز ، Deutsche Telekom پیشرفت چشمگیری در دستیابی به پوشش 5G کسب کرده است.
 
این اپراتور مخابراتی ادعا کرده که 18،000 آنتن 5G را طی فقط 5 هفته راه اندازی کرده تا اتصال 5G را به 3،000 شهر و دهستان در سراسر کشور برساند.
 
والتر گلدنیتس ، رئیس فناوری مخابرات آلمان گفت: "امروز ما فایوجی را جشن می گیریم، چراکه نیمی از جمعیت آلمان اکنون تحت پوشش این فناوری هستند. حالا 5G در تمام ایالات آلمان وارد شده است. این یک قدم بزرگ برای مشتریان ، این جشن شبکه ما و دیجیتالی شدن در آلمان است. "
 
از همه مهمتر ، طیف مورد استفاده اجازه می دهد تا یک تجربه به روز شده را تجربه کند. در بعضی از بازارها ، با ارائه 5G از طریق طیف باند کم، پوشش گسترده تری به دست می آید ، اگرچه دستیابی به سرعت های وعده داده شده را غیرممکن میکند. چراکه با طیف 2.1 گیگاهرتزی سرعت دانلود در 5G تقریبا برابر با 4G است.
 
 
به نظر می رسد وودافون هم در این بین تلاش میکند خود را به عنوان یک راهبر در بازار فایوجی نشان دهد.
 
البته باید منتظر شد و بررسی کرد که تأثیر ناخوشایند دعاوی مرتبط با حذف هواوی بر آلمان و بویژه دویچه تله کام چه تاثیری در این رقابت خواهد داشت.
 
آلمان یک بازار موفق برای فروشندگان چینی تهاجمی بوده و دویچه تلکام یکی از مشتریان عمده محصولات چین تا بحال بوده است. هنوز مشخص است که آیا رگولاتور آلمان در نهایت، محدودیت هایی را در زمینه کار با هواوی اعمال می کند یا نه؟ هرچند که Deutsche Telekom هنوز هم تا حدودی دولتی است. باید منتظر ماند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.