اپراتورها

تلفن همراه

July 29, 2020
11:44 چهارشنبه، 8ام مردادماه 1399
کد خبر: 114598

۲۲۰ هزار خط تلفن ثابت فعال در لرستان وجود دارد

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: هم اکنون ۶۳۰ هزار تلفن ثابت در استان وجود دارد که فقط ۲۲۰ هزار خط آن فعال است.
 
سید محمد قاسمی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در سطح لرستان باید ۸۵۹ ایستگاه تلفن همراه فعال باشد که اکنون تنها ۵۵۰ ایستگاه وجود دارد و ۳۰۰ ایستگاه برای پوشش کامل کم داریم.
 
وی با بیان اینکه امسال براساس برنامه زمان بندی حداقل ۶۰ ایستگاه جدید ایجاد خواهد شد اضافه کرد: در هفته دولت هشت ایستگاه BTs در استان راه اندازی می شود.
 
وی با بیان اینکه در سیل فروردین ماه ۹۸ تمام ارتباطات مخابرات در پلدختر قطع شد، افزود: اکنون ارتباطات رادیویی ایجاد شده و برای همه شهرها  بجز کوهدشت و پلدختر فیبرنوری ایجاد شده است.
 
قاسمی گفت: از سال گذشته یک طرح ملی ایجاد فیبر نوری برای پلدختر در حال اجرا است  که ۳۵ درصد کار انجام شده ولی به دلیل عدم همکاری راه و شهرسازی متوقف شده است.
 
رییس برنامه ریزی مخابرات لرستان نیز گفت: اکنون ۳۳۸ هزار و ۷۶۱ تلفن ثابت داریم و امسال پوشش تلفن ثابت در سطح استان گسترده می شود.
 
مجتبی ترکارانی افزود: براساس دستورالعمل در نقاط مختلف روستایی و شهری باید تلفن به روز واگذار شود. 
 
وی اظهار داشت: امسال ۱۸ هزار تلفن ثابت و ۲۵ هزارADSL واگدار می شود و در ۴۴ نقطه ارتقا تکنولوژی در شهرها و  روستاهای استان انجام شده است.
 
وی افزود: در حوزه همراه اول ۲ میلیون و ۵۰ هزار مشترک در استان وجود دارد.
 
ترکارانی گفت: ۲ هزار ۴۹۴ روستای لرستان دارای ارتباطات تلفنی هستند و ۱۸۸ روستا دارای ADSL هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.