تلفن همراه

الکترونیکی شدن تمام پرونده‌های تلفن ثابت مشتریان در سراسر کشور

منبع: فارس
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تشریح فعالیت‌های این شرکت به منظور پیاده‌سازی و تحقق دولت الکترونیک گفت: پرونده‌ها و اطلاعات مربوط به تلفن ثابت مشتریان طی فرایند یکپارچه و متمرکزی در سراسر کشور از حالت کاغذی و فیزیکی به پرونده الکترونیک تبدیل می شود.
 
از سنندج و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، سیدمجید صدری با بیان اینکه فعالیت‌های مجموعه مخابرات در ابعاد مختلف در جهت ساده‌سازی فرایندها و تحقق کامل دولت الکترونیک است، اظهار کرد: تمام خدمات ارائه شده به مشتریان در بخش‌های مختلف، شامل کلیه خدمات در مراکز امور مشتریان و دفاتر خدمات ارتباطی به صورت کاملا الکترونیکی و بدون نیاز به کاغذ انجام خواهد شد.
 
وی افزود: با تحقق این فرایند، خدمات ارائه شده، حتی بدون نیاز به امضاء و اثر انگشت به راحتی از طریق الکترونیکی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: مراحل پیاده‌سازی پرونده الکترونیک در سراسر کشور شامل فازهای مختلفی است، به نحوی که این خدمات در پنج فاز طراحی شده که در فاز اول دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی از مشتریان برای انجام امور مختلف در تمام مراکز امور مشترکین به صورت کامل حذف شده است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در تشریح هدف این پروژه عنوان کرد: حذف کاغذ و فرایندهای فیزیکی از فرایندهای فروش و خدمات، چه برای اشخاص حقیقی و چه برای اشخاص حقوقی، علاوه بر صرفه‌جوئی قابل توجه در مصرف کاغذ و کمک به حفظ محیط زیست در راستای توسعه پایدار و کاهش تردد، موجب ساده‌سازی فرایندهای ارائه خدمات به مشتریان خواهد شد. 
 
وی با اشاره به گستردگی حجم فعالیت الکترونیکی شدن تمام پرونده‌های تلفن ثابت گفت: در مسیر انجام این خدمت مهم، پرونده‌های بایگانی شده بسیاری از مشترکین نیز باید تعیین تکلیف شود و بدین منظور اطلاعات لازم در طول مراحل اجرائی کار از مشتریان ذی‌نفع اخذ خواهد شد.
 
صدری افزود: الکترونیکی شدن پرونده‌های تلفن ثابت برای تمام مشتریان شرکت مخابرات ایران اعم از حقیقی و حقوقی تا پایان سال آینده به طور کامل، عملیاتی و در سراسر کشور اجرا خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: در این خدمت مهم، تمام پرونده‌های الکترونیکی شده مشتریان، در هر استان وابسته به گستردگی خدمات، در یک تا سه نقطه تجمیع شده و امکان مدیریت متمرکز و دستیابی سریع به اطلاعات یا تغییر آن برای مشتریان از این طریق بسیار ساده‌تر از روش کنونی فراهم خواهد بود.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: در اجرای این پروژه مهم و زیربنایی خدمت رسانی به مشترکین، بیشتر بخش‌های شرکت مخابرات ایران به ویژه امور مشتریان و حوزه فناوری اطلاعات با هم‌افزایی کامل، مراحل اجرایی را راهبری و به انجام می‌رسانند.
 

​​