تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 29, 2020
16:30 چهارشنبه، 8ام مردادماه 1399
کد خبر: 114620

امکان رصد و پایش ۲۳ پروژه اولویت‌دار دولت الکترونیکی فراهم شد

سازمان فناوری اطلاعات ایران جهت نظارت بر اجرای صحیح و به‌موقع پروژه‌های اولویت‌دار دولت الکترونیکی دفتر مدیریت پروژه‌های(PMO) مذکور را به همراه سامانه‌ای طراحی و پیاده‌سازی کرده که تمامی اطلاعات پروژه‌ها روی آن سامانه به‌عنوان بانک اطلاعاتی از میزان پیشرفت تا مصوبات، تصمیم‌گیری‌ها و اسناد مرتبط قابل‌رؤیت است.
 
 این سامانه که بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در شیوه‌نامه اجرایی ۲۳ پروژه‌ی اولویت‌دار دولت الکترونیکی ایجادشده است به‌منظور گزارش دهی مرتب به رئیس‌جمهور و اعضای کارگروه پیگیری این پروژه‌ها راه‌اندازی شده است.
 
کارگروهی متشکل از وزارت ارتباطات، سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه‌وبودجه و چند تن از خبرگان حوزه‌های مختلف که مسئول پیگیری منظم پروژه‌های دولت الکترونیکی و تهیه گزارش برای ارائه به بخش‌های مختلف هستند انتخاب‌شده‌اند.
 
شهره ناصری، معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران و مدیر طرح رصد و پایش ۲۳ پروژه‌ی اولویت‌دار دولت الکترونیکی در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرد که هم‌اکنون با استقرار دفتر مدیریت پروژه PMO مستندات تدوین، گردآوری و تکمیل‌شده است و سامانه نیز راه‌اندازی گردیده است تمامی پروژه‌های مختلف روی آن تعریف و میزان پیشرفت هر پروژه‌ مشخص‌شده است.
 
او افزود: «هم‌اکنون نیز در حال اتصال سازمان‌های متولی هرکدام از پروژه‌های اولویت‌دار به سامانه هستیم که طبق فرآیندهایی که تعریف‌شده خودشان به‌صورت مشخص قادر به ورود به سامانه و تکمیل میزان پیشرفت پروژه‌ها باشند.»
 
او در پاسخ به اینکه آیا این سامانه برای عموم قابل‌رؤیت است گفت: «هنوز امکان مشاهده آن برای عموم وجود ندارد. در شرایط فعلی فقط اعضای کارگروهی متشکل از وزارت ارتباطات، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه‌وبودجه و رئیس‌جمهور به‌صورت خاص می‌توانند سامانه را مشاهده کنند. البته هرکدام از سازمان‌ها نیز به فراخور نیاز امکان دسترسی به سامانه برایشان تعریف می‌شود.»
 
ناصری اظهار امیدواری کرد که امکان مشاهده عمومی این سامانه به‌زودی برای تمامی افراد فراهم شود.
 
طبق تمهیدات صورت گرفته برای پیشبرد پروژه‌های اولویت‌دار دولت الکترونیکی مسئولیت رصد و پایش پروژه‌های اولویت‌دار دولت الکترونیکی با ایجاد دفتر مدیریت پروژه و ایجاد دسترسی برخط در ارائه گزارش آنلاین و دوره‌ای از طریق داشبورد مدیریتی به رئیس‌جمهور و مقامات ذی‌صلاح به سازمان فناوری اطلاعات ایران به‌عنوان بازوی اجرایی دولت واگذارشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.