فناوری اطلاعات

مدیرعامل بانک ملی: نشان اعتبار مشکلات حوزه تسهیلات را مرتفع می‌کند

منبع: پیوست
مدیرعامل بانک ملی ایران اعلام کرد با ارائه «نشان اعتبار» روی اپلیکیشن ایوا بسیاری از مشکلات حوزه اعتبارات و تسهیلات بانک ملی مرتفع خواهد شد.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت پرداخت الکترونیکی سداد، دو سرویس جدید نشان اعتبار و نشان بانک برای ارائه خدمات غیر حضوری تسهیلات و اعتبارات دو شنبه ۶ مرداد ماه با حضور وزیر اقتصاد رونمایی شد. با رونمایی از این دو سرویس روی اپلیکیشن ایوا امکان ارائه تسهیلات به صورت غیر حضوری فراهم خواهد شد.
 
محمدرضا حسین زاده مدیر عامل بانک ملی ایران در دیدار از شرکت پرداخت الکترونیکی سداد با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این شرکت برای ایجاد سرویس «نشان اعتبار» و «نشان بانک» گفت: «شرکت پرداخت الکترونیک سداد از پتانسیل و ظرفیت های بالایی برخوردار است، هرچند در وحله اول نیازمند زیرساخت‌ها و مقدماتی همچون افزایش تعداد کاربران، بروزرسانی سرویس‌ها و ارایه خدمات جدید است تا این اپلیکیشن بتواند به حیات خود ادامه دهد.»
 
او اقدامات انجام شده در این حوزه را ارزنده یاد کرد و در ادامه تاکید کرد: «نباید به همین میزان از موفقیت اکتفا کرد و  نیاز است تا با داشتن اهداف بلندپروازانه و الگو گرفتن از شرکت های بزرگ دنیا، پیشروی و خلاقیت در کار را سرلوحه قرار داد.»
 
حسین‌زاده با تاکید بر این که رقبا پیوسته در تلاش هستند، گفت: «طراحی و ارائه یک محصول جدید و ایده های نو بسیار اهمیت دارد، باید محصولات ایوا همه‌گیر شود و امیدوارم روزی را شاهد باشیم که نشان بانک در ایوا به تنهایی بتواند بخشی قابل توجهی از فعالیت های بانک ملی ایران را انجام دهد و مستقل شود.»
 
با رونمایی از دو سرویس نشان پرداخت و نشان اعتبار، احراز هویت متقاضیان از طریق فناوری های تشخیص چهره و سامانه‌های متصل به سازمان ثبت احوال که در اختیار اپلیکیشن ایوا است صورت می‌پذیرد که پس از احراز هویت موفق فرد متقاضی و تطابق اطلاعات فردی همچون کد ملی و شماره موبایل، فرآیند تخصیص امضا صورت می‌پذیرد و به وی اجازه داده می شود تا قراردادها و مدارک مربوط به تسهیلات را امضا الکترونیک کند.
 
همچنین اپلیکیشن ایوا علاوه بر سرویس های متفاوت و منحصر به فرد خود همچون نشان اعتباری که پرداخت تسهیلات را به صورت کاملا غیر حضوری انجام می‌دهد از سرویس نشان بانک خود نیز رونمایی کردکه دربرگیرنده 9 سرویس ویژه همچون گواهی امضا الکترونیک برای مشتریان بانک ملی، تسهیلات کرونایی، نشان اعتباری، افتتاح حساب، نرخ آنلاین ارز، خدمات چک، مسدودی کارت، استعلام شبا و از این دست می باشد که در اختیار کاربران قرار گرفته و یا به زودی به مجموعه خدمات این اپلیکیشن پرداخت اضافه خواهد شد.
 
عضو هیات مدیره و معاون فناوری بانک ملی ایران  نیز  در این دیدار با اشاره به مسیر پرفرازونشیب پیش روی محصول ایوا گفت: «امیدواریم با توجه به اهداف و برنامه ریزی های صورت گرفته ایوا بتواند تا پایان سال جاری، نقش شعبه مجازی را ایفا کند و  جزئی از اولین و بزرگترین اپلیکیشن های کشور شود چرا که این ظرفیت در بانک ملی ایران و مجموعه های بانک  از جمله شرکت پرداخت الکترونیک سداد وجود دارد.»
 
مسعود خاتونی با اشاره به تلاش های شبانه روزی برای ارائه خدمات متمایز بر روی این اپلیکیشن، افزود: «امضا دیجیتال اسناد تجاری و اوراق بهادار خدمتی بسیار ارزشمند بود که توانستیم به آن دست یابیم و قصد داریم در آینده نزدیک خدماتی مانند پرداخت تسهیلات، افتتاح حساب، درخواست دسته چک و از این دست را از طریق ایوا انجام دهیم.»

​​