اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 31, 2020
12:24 جمعه، 10ام مردادماه 1399
کد خبر: 114660

صفر تا صد انتخاب هاست

 
 
امروزه حضور در دنیای دیجیتال برای معرفی و ارائه هر نوع خدمت، محصول و سرویسی الزامی بوده و خوشبختانه صاحبان کسب‌وکار نیز اشتیاق زیادی به این مهاجرت نوین نشان می‌دهند.
 
با انتخاب یک دامنه مناسب، طراحی سایت و داشتن یک هاست، ورود به دنیای آنلاین محقق می‌شود. حضور در دنیای تجارت آنلاین مزایای بسیاری با خود به همراه دارد، از آن جمله می‌توان به رشد مشتریان و افزایش فروش محصول، گسترش بازار هدف، دریافت بازخوردهای بیشتر از کاربران، امکان تحلیل نظرات ئر شناخت نقاط ضعف و قدرت، بازاریابی در مسیر جذب مشتریان بیشتر و در نهایت استفاده از روش‌های به روز تبلیغات مانند گوگل ادز و GDN در بهبود جایگاه وب سایت در موتورهای جستجو، اشاره کرد.
 
انتخاب نام دامنه علاوه بر شرایط و قوانین خاص مرجع بین المللی ثبت دامنه‌ها ICANN و آزاد بودن آن، به سلیقه و نوع خدمات نیز مرتبط است. اما گزینه بعدی در راه‌اندازی سایت، انتخاب هاست و داشتن یک میزبانی مطمئن و مناسب است. در خرید هاست باید به نکات کلیدی و مهمی دقت کرد و داشتن یک میزبانی با کیفیت می‌تواند تاثیر  خوبی بر بهبود عملکرد سایت داشته باشد. حال با هم گام‌به‌گام، نکات اساسی در خرید هاست را که جزء مهمی از فعالیت آنلاین است، برمی‌شماریم.
 
 چگونه هاست مناسب وب سایت خود انتخاب کنیم؟
در حین خرید هاست باید به ۹ نکته اساسی دقت کنیم:
 
تنوع محصولات و دسته‌بندی متفاوت
با توجه به نوع طراحی سایت، انتخاب میزبانی برای هر نوع وب سایت متفاوت خواهد بود. هاست ویندوزی برای طراحی سایتی بر مبنای دات نت  و همراه با دیتابیس MS SQL، هاست لینوکسی برای وب سایتی که با PHP پیاده‌سازی شده و دیتابیس آن My Sql است یا اینکه سایت با CMSهایی همچون وردپرس،جوملا، پرستاشاپ و…  ایجاد شده است. همچنین میزبانی‌های ویژه و انحصاری وردپرس نیز بر روی سرورهای لینوکسی ارائه می‌شوند که مناسب برای قالب‌های طراحی‌شده وردپرسی است. سرورهای اختصاصی و مجازی هم با منابع بالایی که دارند برای آن دسته کاربرانی که نیاز به هاست با منابع اختصاصی پردازنده، حافظه جانبی، فضای ذخیره‌سازی و… نیز بخشی دیگر از هاست‌های شرکت میزبان خواهند بود. پس در زمان انتخاب هاست مناسب وب سایت خود، سرویس‌دهنده‌ای را انتخاب کنید که این تنوع محصول را برای کاربران فراهم کرده باشد و به اقتضای شرایط وب سایت بتوانید مناسب‌ترین سرویس را انتخاب نمایید. قطعا ارائه سرویس‌های مختلف، قیمت هاست متفاوتی هم خواهند داشت که یکی از دلایل آن را می‌توان همین تنوع دسته بندی پلان ها دانست.
 
زیرساخت قدرتمند با سخت‌افزار به روز
رایانش ابری یا همان Cloud Computing سرورهای ایران هاست که برای اولین بار در ایران بومی‌سازی شد، زیرساختی مطمئن را فراهم کرده‌است که هاست شما به علت اختلال سخت‌افزاری سرور میزبان به هیچ عنوان قطع نخواهد شد. در یک کلام قطعی وب سایت شما رو به صفر میل می‌کند و اگر فرض کنیم که اینترنت همواره وصل باشد پس سایت شما از دسترس خارج نخواهد شد. از طرفی دیگر تهیه سخت‌افزازهای به روز دنیا، پردازنده‌های حرفه‌ای E۵ Intel Xeon،  RAM DDR۴، هارد دیسک‌های SSD با فضای ذخیره‌سازی بالا و پیکربندی SAN Storage در راه‌اندازی سرورهای ابری، هاستی با کیفیت و بهترین عملکرد را فراهم کرده است. لذا این زیرساخت و هزینه پیاده‌سازی آن در قیمت هاست تاثیر خواهد گذاشت.
 
پشتیبانی مطمئن
همواره یک نفر پاسخگوی شما خواهد بود! با تهیه هر یک از سرویس‌های میزبانی ایران هاست، این اطمینان را دارید که اگر به هر دلیلی هر ساعتی از شبانه روز نیاز به تماس با یکی از کارشناسان فنی میزبان خود داشتید، کافیست از طریق یکی از راه‌های ارتباطی با تیم پشتیبان این مجموعه در ارتباط باشید. اینجاست که دیگر قیمت هاست برای شما چندان اهمیتی نخواهد داشت و پاسخگویی مناسب و در لحظه ارزش خود ر ا نشان می‌دهد.
 
مانیتورینگ ۲۴ ساعته
سرور با پیکربندی قطعات سخت‌افزاری به همراه نرم افزارهایی که بر روی آن نصب می‌شود، به عنوان یک سرویس‌دهنده در اینترنت فعالیت دارد. لذا برای اینکه بی‌وقفه بتواند به کاربران خدمات دهد نیاز به بررسی و مانیتورینگ ۲۴ ساعته دارد تا بروز هرگونه اختلال بتوان به سرعت مورد را بررسی و رفع کرد. یکی از دلایل موثر در قیمت هاست این نوع پیشتیبانی و نظارت خواهد بود. در این راستا نرم افزار PRTG به عنوان یک ابزار حرفه‌ای مانیتورینگ ۲۴ ساعته سرورهای ایران هاست را انجام می‌دهد. چنانچه در حین فعالیت سرور مشکلی سخت‌افزاری و یا نرم‌افزاری ایجاد شد، سریعا اطلاع‌رسانی‌های لازم به مسئول آن انجام شود و در صدد رفع مشکل و بهبود آن اقدام کنند.
 
امنیت سرور و فایروال سخت‌افزازی
یکی از مهمترین وظایف سرویس‌دهنده هاست ایجاد امنیت برای وب سایت کاربران است در مقابل حملات اینترنتی هکرها یا ویروس‌ها است.ابزار بسیاری در این زمینه وجود دراد که از آن جمله میتوان به فایروال های سخت افزاری UTMمانند اشاره کرد که در زیرساخت سرورهای ایران هاست نیز قرار دارد. همچنین نرم افزار ایمیونی فای ۳۶۰ که بر روی سرورهای لینوکسی این مجموعه نصب شده است و مانند یک آنتی ویروس از وب سایت های کاربران محافظت کرده و گزارشات لازم را به مالک سایت ارائه میدهد. در این حین اگر نیاز به حذف فایل های مخرب نیز باشد به صورت خودکار فایل Clean و یا Delete شده و Log آن در سیستم نمایش داده می‌شود.
 
حفظ اطلاعات و تهیه بکاپ دوره‌ای
نوع پیاده‌سازی فضای ذخیره‌‎سازی سرور میزبان هاست شما باید به گونه‌ای باشد که در صورت بروز هرگونه اختلال و مشکل بر روی هاردهای سرور، اطلاعات کاربران حفظ شود. این اصل در پیکربندی ۱۰Raid هارد دیسک‌های سرورهای ایران هاست لحاظ شده است. همچنین تهیه بکاپ روزانه از اطلاعات تمامی سرورها نیز بخش دیگری از این اطمینان‌خاطر را برای کاربران بوجود می‌آورد که در مقابل هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اند، اطلاعات وب سایت حفظ می‌شود. برای فراهم کردن فضای ذخیره سازی این اطلاعات روزانه باید زیرساخت سخت افراری هم فراهم شود و لذا از عوامل موثر در قیمت هاست می‌توان به این مورد هم اشاره کرد.
 
ارائه کنترل‌پنل‌های متنوع
بر روی سرویس های ویندوزی، لینوکس و وردپرس کنترل پنل‌های متفاوت مدیریت وب سایت ارائه می‌شود. سی پنل محبوب‌ترین کنترل پنل لینوکسی نیز جهت مدیریت هاست‌های نسل دوم لینوکس ارائه می‌شود و کاربرانی که مشتاق به استفاده از این نرم افزار برای مدیریت وب سایت خود هستند کافیست با چند کلیک سرویس میزبانی لینوکس خود را سفارش دهند. ارائه هر یک از این کنترل‌پنل‌ها موجب تفاوت قیمت هاست خواهند شد و لذا در زمان خرید هاست این مورد قابل لمس است.
 
امکان خرید هاست داخل ایران و خارج ایران
به تناسب بازدیدکنندگان و تبادل اطلاعاتی که با کاربران داخل و یا خارج از کشور وجود دارد، می‌توانید خرید هاست دلخواه خود را انجام دهید. پس چقدر خوب است که این حق انتخاب و تنوع دسته‌بندی در لیست سرویس‌های ایران هاست وجود دارد.
 
امکان مشاوره با متخصصین در زمان انتخاب هاست
انواع راه‌های ارتباطی تماس تلفنی، ارسال ایمیل، مراجعه حضوری و گفتگوی آنلاین با متخصصین در زمان خرید هاست برای شما وجود دارد تا قبل از هرگونه تصمیم و پرداختی این اطمینان برای شما حاصل شود که در خرید هاست خود مناسب‌ترین گرینه را برگزیده‌اید.
 
کلام آخر:
 
با در نظر گرفتن تک تک گزینه‌های فوق میتوانید در حین خرید هاست مناسب‌ترین گزینه را انتخاب نمایید. اما به این اصل هم توجه داشته باشید که ارائه تمامی این امکانات قیمت هاست را تشکیل می‌دهد و در اختیار داشتن هر یک، این اطمینان و آسودگی خیال را برای شما فراهم می‌کند که گام‌های محکمی در ورود به عرصه دیجیتال برداشته‌اید و می‌توانید در فعالیت آنلاین خود نسبت به دیگر وب سایت‌ها بهترین باشید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.