5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

July 31, 2020
14:21 جمعه، 10ام مردادماه 1399
کد خبر: 114665

ودافون و BT از انتخاب سال 2027 برای خداحافظی با هواوی استقبال کردند!

Mr.-Indifferent.jpg
 
ICTna.ir –  اپراتورهای بریتانیایی BT و Vodafone در گفتگو با کمیته فرعی دفاعی مجلس عوام انگلیس، اعلام کرده اند که از انتخاب پایان سال 2027 به عنوان مهلت نهایی برای حذف کلیه تجهیزات 5G هواوی رضایت دارند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، حذف Huawei از دو شبکه مشابه، براساس تحلیل متخصصین فناوری اطلاعات این کشور، "یک ماراتن دوباره" برآورد شده است. این تحلیلگران معتقد بودند اگر این تصمیم به یکباره و در کوتاه مدت تحمیل شود، یک فاجعه مطلق برای مخابرات انگلیس خواهد بود، اما اگر زمان کافی برای آماده سازی فراهم شده باشد، به احتمال بسیار زیاد موفق خواهد بود.
 
حالا، این "زمان و مهلت دهی مناسب"، دقیقاً همان پایان سال 2027 برای اپراتورهای مخابراتی است. فرصتی برای در نظر گرفتن پیچیدگی های مهندسی در طراحی مجدد شبکه، جدول زمانی که بهترین فرصت را برای به حداقل رساندن اختلال در نظر می گیرد. فراموش نکنیم ، استقرار شبکه نه تنها فوق العاده گران است بلکه کابوس بوروکراتیک و بسیار وقت گیری را به همراه دارد.
 
به نظر می رسد اریکسون در کوتاه مدت و میان مدت برنده این تصمیم خواهد بود، اگرچه اکوسیستم OpenRAN مطمئناً در انگلیس سرمایه گذاری بیشتری را جلب خواهد کرد.
 
پتی گفت: "ما از انتخاب 2027 خوشحال هستیم زیرا به ما فرصت می دهد تا بدون ایجاد اختلال اساسی در شبکه های خود ، آنرا انجام دهیم و به ما این امکان را می دهد که زمان توسعه اکوسیستم OpenRAN به عنوان یک منبع جایگزین را داشته باشیم." "هر زمان کوتاه تر از آن ، انجام کار مهندسی بدون ایجاد اختلال در شبکه را دشوار و شاید غیرممکن میکرد."
 
واتسون گفت: "ما از شفافیت استقبال می کنیم و از اینکه گزینه "2027" مورد بحث قرار گرفته استقبال می کنیم." وی گفت: "گفتگوهای زیادی با دولت در مورد امکان انجام سریعتر این کار داشتیم و در هر حال نتیجه گیری کردیم که این امر باعث خسارت قابل توجهی برای مشتریان می شود".
 
اما آنچه سیاستمداران و دست اندرکاران حکومت باید درک کنند این است که این تنها سؤال در مورد شبکه های 5G نیست. 5G را برخلاف برخی نظرات، نمی توان از شبکه 4G در شبکه های بریتانیا جدا کرد. هرگونه تغییر وندور و استراتژی در 5G، برخی تغییرات بسیار بزرگ را به شبکه 4G تحمیل می کند.
 
پتی گفت: "شبکه دسترسی رادیویی 5G در بالای شبکه 4G ما مستقر شده است." "5G امروزه غیر مستقل نامیده می شود و بستگی به آن دارد که شبکه 4G زیر آن مستقر شود." در واقع با بودن فایوجی، فورجی از بین نمیرود و مکمل آن است.
 
هر دوی این اپراتورهای بریتانیایی، با نوکیا کار می کنند ، و اریکسون 65 درصد از شبکه Vodafone را تشکیل می دهد، در حالی که واتسون گفت BT از طریق پایلوتهایی با سوئدی ها کار می کند. اکوسیستم تامین کننده فعلی باید تا سال 2023 محدودیت 35 درصدی در حوزه "فروشندگان پرخطر" را برآورده سازد ، اما درصورتیکه این اپراتورهای مخابراتی می خواهند معادله سالمی در سال 2027 داشته باشند ، تنوع بیشتری در اکوسیستم تأمین کننده به وجود خواهد آمد.
 
وی گفت: "ما می خواهیم شاهد تنوع بیشتر زنجیره تأمین باشیم ، و ما در تعدادی از مناطق روستایی ، فن آوری OpenRAN را در انگلیس به پیش خواهیم برد و ما با دولت و تعدادی دیگر از اپراتورها کار می کنیم تا مقیاس را در محیط OpenRAN سوق دهند تا فرصتی برای ایجاد تنوع بیشتر ایجاد کنید. "
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.