5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

August 1, 2020
12:50 شنبه، 11ام مردادماه 1399
کد خبر: 114685

رشد 13درصدی ارزش سهام نوکیا بخاطر 5G

 
Nokia-MWC-2017-770x285.jpg
 
ICTna.ir – مدیرعامل نوکیا ، راجیف سوری ، از پیشرفت در پرتفوی سهام نوکیا در بخش رادیو خبرداده و به نظر میرسد که این شرکت به زودی تمام تارگتها را پشت سر خواهد گذاشت.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، آخرین باری که سوری وارد بازار شد، امتیاز کمتری برای نوکیا در اذهان وجود داشت. این خطر وجود داشت که نوکیا دیگر در ردیف بالای فهرست فروشندگان زیرساخت شبکه قرار نگیرد، حتی پیشبینی میشد که به زودی سامسونگ جایگاه نوکیا را به دست خواهد آورد، اما به نظر می رسید این ترس ها حالا کاهش یافته اند و نوکیا به سمت پیشرفت بیشتری حرکت میکند.
 
مدیرعامل نوکیا میگوید: "نوکیا پیشرفت خوبی در فصل دوم 2020 داشته، با سودآوری بیشتر از حد انتظار، پیشرفت چشمگیر در تولید پول نقد، نشانه های واضح از بازگشت قدرت در بخش رادیویی شبکه های موبایل و افزایش ارزش سال به سال به ازای هر سهم، با وجود چالش های ناشی از شیوع ویروس کرونا و مسائل مرتبط با آن.
 
وی گفت: "این نتایج نشان می دهد که عملکرد ما مطابق برنامه پیشبینی شده بهبود یافته است و ما به خوبی در موقعیتی هستیم که بتوانیم سال را با یک موقعیت مالی به مراتب قوی تر پایان دهیم. به عنوان یک نتیجه شاخص، ما در حال تنظیم هر دو نقطه میانی تمام سالهای 2020 بدون IFRS EPS و راهنمایی های حاشیه عملیاتی در محدوده چشم انداز قبلی خود هستیم که به صورت صعودی برنامه ریزی شده است. "
 
به نظر می رسد که این شرکت براساس محاسبات تحلیلگر برای سود عملیاتی خود پیشبینی بیش از 100 میلیون یوروی را تجربه خواهد کرد، کمی بهتر از آنچه انتظار می رفت.
 
اگرچه میزان فروش و سود رو به کاهش است ، اما انتظار می رود که تقاضا برای تجهیزات 5G در طول همه گیری ویروس کرونا کاهش یابد. نتایج مثبت این درآمد به طور واضح از منفیها بالاتر است ، همانطور که از افزایش 13 درصدی قیمت سهام نشان داده است.
 
با کم شدن هزینه های پرتفوی رادیوی موبایل، در حالی که عملکرد در حال بهبود است، ظاهراً اشتباهات مهندسی سال گذشته اصلاح شده اند. از سوی دیگر، با ممنوعیت هواوی در بازارهای بزرگ سراسر دنیا ، زمان خوبی است که یک بازیکن RAN پرانرژی با نام نوکیا این عرصه را در دست بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.