سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 1, 2020
14:46 شنبه، 11ام مردادماه 1399
کد خبر: 114697

رونمایی از تلویزیون‌های جدید سونی برای پلی استیشن 5

سونی به تازگی برچسب جدید تحت عنوان «Ready for PlayStation 5» را معرفی کرد که قرار است در تلویزیون‌های سازگار با کنسول جدید پلی استیشن 5 و بازی‌های آن استفاده شود.
 
اگرچه هنوز سونی زمان دقیقی را برای عرضه پلی استیشن 5 و پیش فروش این کنسول جدید برای طرفداران برند خود اعلام نکرده اما تلویزیون‌های مجهز به برچسب Ready for PlayStation 5 روانه بازار شده‌اند. این تلویزیون‌ها با همکاری بخش Sony Interactive Entertainment طراحی شده‌اند و می‌توانند تجربه لذت‌بخشی از اجرای بازی‌های پلی استیشن 5 را برای دارندگان این کنسول محبوب رقم بزنند.
 
در بیانیه مطبوعاتی سونی، نام دو تلویزیون  به نام‌های X900H 4K HDR و Z8H 8K HDR فهرست شده که مجهز به برچسب مذکور روانه بازار خواهند شد. به گفته سونی، مدل X900H قادر است محیط بازی را تا حداکثر رزولوشن 4K و با نرخ 120 فریم بر ثانیه و همچنین تاخیر بسیار کم 7.2 میلی ثانیه‌ای به نمایش درآورد.
 
مدل دیگر یعنی Z8H نیز به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند تصاویر را با رزولوشن بالای 8K و با حداکثر جزییات نمایش دهد.
 
این شرکت ژاپنی، قیمت مدل X900H را برابر با 998 دلار و مدل Z8H را برابر با 5998 دلار تعیین کرده است. این تلویزیون‌ها همانند یک تلویزیون معمولی عمل خواهند کرد و با این تفاوت که حالتی به نام Game Mode به آن‌ها اضافه شده که امکان اجرای بازی‌های پلی استیشن 5 با کمترین تاخیر را برای کاربران فراهم می‌کند. همچنین می‌توان از طریق کنترلر تلویزیون نیز کنترل پلی استیشن 5 را در دست گرفت.
 
طبق آنچه تاکنون منتشر شده، کنسول پیش استیشن 5 به ویژگی‌هایی همچون پردازنده مرکزی سری Zen 2 با سرعت کلاک 3.5 گیگاهرتزی، پردازنده گرافیکی با قابلیت پردازش 10.28 تراقلاپس، رم 16 گیگابایتی GDDR6، پهنای باند مموری448GB/s و حافظه اس‌اس‌دی 825 گیگابایتی مجهز خواهد بود. این کنسول همچنین از درایو بلو-ری 4K UHF بهره می‌برد و از درگاه NVMe SSD برای ارتقای حافظه ذخیره‌سازی برخوردار است.
 
با این حال، هنوز جزییاتی زیادی در خصول نسل جدید کنسول پلی استیشن 5 سر به مهر باقی مانده و قطعا طی روزها و هفته‌های آتی، اطلاعات بیشتری از آن منتشر خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.