اپراتورها

تلفن همراه

August 2, 2020
11:19 یکشنبه، 12ام مردادماه 1399
کد خبر: 114725

آمار جدید ترابرد پذیری میان مشترکان شبکه تلفن همراه اعلام شد

 
 
طبق آخرین آمار اعلامی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در تیرماه سال ۹۹ اپراتورها پذیرای ۱۰ هزار و ۱۳۳ ترابرد بودند.
 
طبق آخرین آمار رسمی که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تیرماه سال ۱۳۹۹ اعلام شد، اپراتورهای ایرانی پذیرای ۱۰ هزار و ۱۳۳ ترابرد بودند. اجرای طرح ملی ترابردپذیری شماره تلفن همراه یا به عبارتی انتقال شماره تلفن به یک اپراتور دیگر، قابلیتی است که از سال ۱۳۹۵ بعد از ۱۰ سال، در کشور ما به مرحله اجرا درآمد. با کمک این قابلیت، هر مشترکی می‌تواند با حفظ شماره تلفن سابق خود، اپراتور دیگری را برای ارائه خدمات‌رسانی انتخاب کند.
 
برای اجرای طرح ترابردپذیری، مشترکان موردنظر در ابتدا به سایت یا دفتر اپراتور مقصد مراجعه و با تکمیل فرم درخواست ترابردپذیری، برای اجرای این طرح ثبت‌نام می‌کنند. معاون وزیر ارتباطات هم پیش از این در مورد ترابردپذیری اعلام کرده بود که با اپراتورهایی که از خروج مشترک ممانعت کنند، برخورد صورت می‌گیرد و جریمه‌های سنگینی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.
بااین‌حال، ممکن است طرح ترابردپذیری در مرحله اجرا با محدودیت‌هایی مواجه شود و با درخواست همه مشترکان برای تغییر اپراتور، موافقت صورت نگیرد. از جمله این محدودیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
عدم احراز هویت یا به‌عبارتی عدم تطابق مشخصات اعلام شده با مشخصات صاحب شماره
عدم رعایت ترابرد نظیربه‌نظیر مانند درخواست انتقال سیم‌کارت دائمی به اعتباری و برعکس
فعال نبودن سیم‌کارت یا سابقه کمتر از سه ماه فعالیت برای سیم‌کارت
پرداخت نکردن به‌موقع صورت‌حساب برای سیم‌کارت‌های دائمی
اما از جمله مزیت‌های ترابردپذیری هم می‌توان به افزایش فضای رقابتی و تلاش برای خدمات‌رسانی بهتر در میان اپراتورهای تلفن همراه اشاره کرد؛ زیرا هر اپراتوری که از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، توجه مردم را برای انتخاب به‌عنوان اپراتور مقصد، بیشتر جلب می‌کند. بنابراین اپراتورها برای پیشی‌گرفتن از هم در مسیر این رقابت، از کیفیت بالاتری بهره‌مند خواهند شد. توجه داشته باشید که باید قبل از انجام فرایند ترابردپذیری، هدف و دلایل خود را مشخص کنید. برای مثال تعرفه‌ها، آنتن‌دهی، سرعت اینترنت و کیفیت خدمات، چهار دلیل عمده برای ترابردکردن شماره‌ی موبایل میان اپراتورها است. هر مخاطب با تعیین اهداف موردنظر خودش می‌تواند بعد از انجام ترابرد به اپراتور دیگر، از رضایت‌مندی بالاتری برخوردار شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.