اپلیکیشن

تلفن همراه

August 2, 2020
17:02 یکشنبه، 12ام مردادماه 1399
کد خبر: 114755

اپل ۳۰ هزار اپلیکیشن و بازی را از نسخه چینی اپ استور حذف کرد

 
 
طبق گزارش جدیدی که از سوی بلومبرگ منتشر شده، اپل بیش از ۳۰ هزار اپلیکیشن و بازی‌های ویدیویی متنوع را از روی نسخه چینی اپ استور حذف کرده تا بتواند رضایت سازمان‌های تنظیم مقررات این کشور را جلب کند.
 
بر اساس آمار کسب شده توسط موسسه تحقیقاتی Qimai، اپل تمام این اپلیکیشن‌ها را در نیمه شب گذشته به وقت چین حذف کرده؛ گفته می‌شود حدود ۹۰ درصد از ۳۰ هزار نرم افزار حذف شده، بازی‌های موبایلی بوده‌اند. اداره رگولاتوری چین تاکید دارد تمام بازی‌های پولی و هر آنچه که به صورت پرداخت درون برنامه‌ای درآمدزایی می‌کند، می‌بایست ابتدا توسط مراجع بازرسی شوند و قبل از انتشار مجوزهای لازم را دریافت کنند.
 
البته شایان ذکر است که اپل این کار را بدون هشدار قبلی انجام نداده؛ طبق گزارش‌ها کوپرتینویی‌ها در تاریخ ۸ ژولای (۱۸ تیر) در مورد نیازهای رگولاتوری چین به توسعه دهندگان و ناشران بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها هشدار داده‌اند و تاکید کردند که چنانچه تغییرات مورد نیاز اعمال نشود، از اپ استور حذف خواهند شد.
 
البته اپل به طور کلی طی ماه‌های اخیر به صورت مستمر این کار را دنبال می‌کرده است؛ طوری که اوایل ژوئن سه هزار اپلیکیشن دیگر هم حذف شده و به طور کلی از ابتدای فوریه هشدارهایی پیاپی برای توسعه دهندگان ارسال شده است.
 
این گزارش تاکید دارد که اپل به طور کامل با قوانین و مجوزهای سخت‌گیرانه و محدود صنعت گیم چین همراهی می‌کند، طوری که انتشار تمام بازی‌های ویدیویی در نسخه چینی این فروشگاه ملزم به بررسی و تایید دولت خواهد بود. لازم به ذکر است با وجود این حجم از حذف اپلیکیشن‌ها و بازی‌های iOS، همچنان بیشتر از ۱۷۹ هزار بازی مختلف از توسعه‌دهندگان غیرچینی در این کشور در دسترس کاربران آیفون و آیپد قرار دارد. ۱۶۰ هزار مورد از این بازی‌ها کاملا رایگان هستند و به همین ترتیب با سخت‌گیری کمتری مواجه می‌شوند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.