اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

August 3, 2020
10:55 دوشنبه، 13ام مردادماه 1399
کد خبر: 114756

وزیر خارجه آمریکا: در روزهای آینده علیه پیام رسان تیک‌تاک اقدام می‌کنیم

tiktak logo.jpg
 
مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا گفته است که دونالد ترامپ "در روزهای آینده" علیه اپلیکیشن چینی تیک تاک که در آمریکا کاربران زیادی دارد اقدام خواهد کرد.
 
پومپئو گفت که این اپلیکیشن اشتراک ویدئو جزو دسته ای است که "داده های (کاربران) را مستقیما در اختیار حزب کمونیست چین می گذارد."
 
او چند روز بعد از آن اظهار نظر می کند که رئیس جمهور آمریکا گفت تیک‌تاک را در آمریکا ممنوع خواهد کرد.
 
تیک‌تاک می گوید داده های شخصی کاربران را در اختیار حکومت چین نمی گذارد.
 
پومپئو در گفت و گویی با شبکه فاکس نیوز گفت که این اقدام "در راستای طیف وسیعی از خطراتی که از سوی نرم افزار مرتبط با حزب کمونیست چین متوجه منافع ملی است انجام می شود."
 
او گفت شرکت های "بی شماری" هستند که در آمریکا کار می کنند و ممکن است درحال انتقال اطلاعات به دولت چین باشند. او گفت این‌ها می تواند شامل الگوهای تشخیص چهره، آدرس و شماره تماس باشد.
 
او به فاکس نیوز گفت: "رئیس جمهور ترامپ گفته 'دیگر بست است' و ما این مشکل را حل خواهیم کرد."
 
ترامپ روز جمعه به خبرنگاران گفت قصد امضای فرمانی اجرایی برای ممنوع کردن تیک‌تاک در آمریکا را دارد. تیک‎تاک در آمریکا ۸۰ میلیون کاربر فعال دارد.
این اپلیکیشن که اغلب کاربران آن زیر ۲۰ ساله هستند تحت مالکیت شرکت چینی "بایت‌دنس" است.
 
"بایت‌دنس" گفته که مایل است زیرمجموعه خود در آمریکا را واگذار کند، اقدامی که مورد استقبال چند سناتور جمهوری خواه قرار گرفته است.
 
سناتور لیندزی گراهام در توییتر نوشت: "پاسخ صحیح چیست؟ یک شرکت آمریکایی مثل مایکروسافت کنترل تیک‌تاک را در دست گیرد. نتیجه برد-برد است. این کار ضمن حفظ رقابت مانع دسترسی حزب کمونیست چین به داده ها می شود."
 
با این حال فروش احتمالی شاخه آمریکایی تیک‌تاک به مایکروسافت ظاهرا به دلیل هشدار دونالد ترامپ معلق مانده است.
 
تهدید دونالد ترامپ به اقدام علیه تیک‌تاک درحالی صورت می گیرد که تنش میان دو کشور بر سر مسائل متعدد از جمله اختلافات تجاری و واکنش چین به شیوع ویروس کرونا درحال افزایش بوده است.
 
 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.