اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 3, 2020
14:39 دوشنبه، 13ام مردادماه 1399
کد خبر: 114789

شرکت دانش بنیان پارت از سه سامانه هوش مصنوعی خود رونمایی کرد

 
 
 شرکت دانش‌بنیان پارت،مرکز تحقیقات هوش مصنوعی، در حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از سه سامانه هوش مصنوعی خود تحت عنوان ساها، سهاب و هوشیو رونمایی کرد.
 
به گزارش روابط عمومی دانش‌بنیان پارت، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این مراسم با بیان اینکه هوش مصنوعی حوزه اقتدار کشورها و ضامن امنیت ملی آنهاست، به همین علت این مبحث با جدیت در معاونت علمی دنبال می‌شود، گفت: «ایران صاحب بزرگترین استارتاپ‌های منطقه در حوزه‌های مختلف آی‌سی‌تی و بیوتکنو است. در هوش مصنوعی هم مدعی هستیم و لازم است در هوش مصنوعی هم در حد بیو و نانوتکنولوژی سرمایه‌گذاری شود.»
 
او با اشاره به اینکه کشورهای اطراف از سامانه‌های خارجی استفاده می‌کنند، روی توان بالای شرکت‌های داخلی در نوشتن نرم‌افزارها و بهره‌برداری از آنها در داخل کشور تاکید کرد و افزود: «نوشتن نرم‌افزارها و بهره‌داری از آنها در داخل کشور هنر بزرگی است که در اختیار ماست. برخی سرویس‌ها باید داخلی باشند چون به زبان فارسی و لهجه‌های محلی حساس هستند. برای بهره‌برداری هر چه بهتر از این سرویس‌های داخلی، لازم است هوش مصنوعی به کمک بیاید.»
 
او در مورد محصولات پارت گفت: «شرکت پارت از شرکت‌های بزرگ حوزه هوش مصنوعی است و محصولات آن در حوزه هوش مصنوعی قابل صادرات است و باید مورد حمایت قرار گیرد تا فعالیت‌های شرکت به سرعت رشد پیدا کند. پارت در حوزه‌هایی پیشرو است و وضعیت بسیار خوبی دارد و بحث احراز هویت غیرحضوری سجام هم این را به خوبی ثابت کرد و نشان داد فاصله این شرکت با گروه‌های دیگر بسیار زیاد است.»
 
او در ادامه اضافه کرد: «هوش مصنوعی دریچه‌ای است برای ورود و پارت با ورود به آن وارد دنیایی شده است که بسیار وسیع است و هر چقدر پیش‌تر برود این وسعت با زاویه‌ای زیاد، بیشتر خواهد شد. ما شرکت‌های دولتی را به سمت این شرکت جهت خواهیم داد تا خدمات مورد نیازشان را به صورت دقیق و سفارشی‌شده دریافت کنند.»
 
ستاری همچنین بیان کرد: «شرکت دانش‌بنیان پارت به خوبی از ظرفیت حوزه هوش مصنوعی استفاده کرده و در پنج سال فعالیت خود به بیش از ۵۰۰ نفر رسیده است. با دریچه‌ای که باز شده است سال دیگر این شرکت به دو تا سه برابر این تعداد خواهد رسید و ما پشت سر آن خواهیم بود و کارها را حمایت و پیگیری خواهیم کرد.»
 
در ادامه سورنا ستاری ضمن بازدید از این شرکت، از سه سامانه هوش مصنوعی پارت رونمایی کرد. براساس این گزارش ساها، سامانه احراز هویت غیرحضوری با استفاده از هوش مصنوعی است. این خدمت کاربردهای فراوانی برای احراز هویت افراد در بازار سرمایه، بانک‌ها، آزمون‌ها و غیره دارد. سهاب، نخستین مارکت‌پِلِیس حوزه هوش مصنوعی است. علاوه بر صد سرویس هوش مصنوعی مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت،سایر فعالان هوش مصنوعی کشور هم می‌توانند سرویس‌های خود را روی این مارکت پلیس عرضه کنند. هوشیو، پایگاه جامع هوش مصنوعی است و اطلاعات و آموزش‌های متنوع در زمینه هوش مصنوعی را در قالب محتوای متنی، صوتی و تصویری در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.