رسانه‌های اجتماعی

August 4, 2020
13:05 سه شنبه، 14ام مردادماه 1399
کد خبر: 114827

چاینا دیلی: چین دزدی TikTok از سوی آمریکایی ها را نمی پذیرد

ICTna.ir- روزنامه دیلی چاینا اعلام کرد: چین دزدی از یک شرکت فناوری چینی را نمی پذیرد و می تواند به اقدام واشینگتن برای مجبور کردن ByteDance به فروش اپلیکیشن TikTok به مایکروسافت پاسخ دهد.
 
TikTok China.JPG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در گزارشی که این روزنامه دولتی منتشر کرده، آمده است زورگویی ایالات متحده به شرکت های چینی در نتیجه دیدگاه «اول آمریکا»ی واشینگتن است و هیچ انتخابی برای چین به جز تسلیم یا شکست در قلمرو فناوری باقی نگذاشته و در صورتی که دولت آمریکا برنامه های مخرب و برنامه ریزی شده خود را ادامه دهد، چین راه های زیادی برای پاسخگویی خواهد داشت.
 
مایکروسافت روز دوشتبه اعلام کرده بود پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از تدوین برنامه هایی برای مسدود کردن این اپلیکیشن به دلیل امنیت ملی خبر داده بود، در حال مذاکره با ByteDance به منظور خرید سهام TikTok است و ترامپ 45 روز به آنها فرصت داده تا این معامله را نهایی کنند.
 
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز جمعه اعلام کرده بود که ترامپ به زودی علیه شرکت های نرم افزاری چینی که اطلاعات کاربران را با دولت چین به اشتراک می گذارند، اقداماتی را در دستور کار قرار خواهد داد.
 
روزنامه گلوبال تایمز دولتی چین نیز نوشته است که تهدید آمریکا علیه ByteDance و هواوی و حالا قرار گرفتن آنها در لیست ممنوعیت های تجاری، بیانگر تلاش آمریکا برای جدا کردن اقتصادش از چین است. چین توانایی محدودی برای تامین حفاظت از این شرکت های چینی یا تلافی آن علیه شرکت های آمریکایی دارد زیرا ایالات متحده برتری فناوری را در اختیار دارد و با آن متحدانش را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
 
این روزنامه که رسانه رسمی حزب کمونیست حاکم بر چین است، در یادداشتی به قلم سردبیر خود نوشته است: گشودن درهای چین به سوی جهان خارج و فروپاشیدن استراتژی جداسازی آمریکا باید در اولویت قرار بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.