امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 4, 2020
14:16 سه شنبه، 14ام مردادماه 1399
کد خبر: 114828

امنیت‌دهی رکورد جهانی اسپیدران با اینترنت سکیوریتی کسپرسکی

WhatsApp Image 2020-08-04 at 13.50.51.jpeg
 
 
اسپیدرانری به نام شیائِی رکورد جهانی اسپیدران را با بازی Doom Eternal شکست. این اسپیدران، بازی را یک ساعت و هشت دقیقه و پنجاه و دو ثانیه تمام کرد.
اسپیدران چیست (و چرا عملکرد باید برایش اهمیت داشته باشد)؟
به گزارش روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ افرادی که یک گیم تک‌نفره را با بالاترین سطح دشواری تا آخرین مرحله می‌روند برخی‌اوقات وارد گودِ اسپیدران (دور سرعتی) می‌شوند. در اسپیدران، افراد می‌آیند تا با همدیگر در زودتر تمام کردن یک گیم (از مرحله اول تا مرحله نهایی) رقابت کنند (سریعترین اسپیدرانر، برنده خواهد بود). تماشای رقابت اسپیدرانرها می‌تواند بسیار لذت‌بخش و هیجان‌انگیز باشد. برخی دست به جرزنی زده و می‌خواهند با سوءاستفاده از گیرها (glitch) مدت‌زمان بازی را به حداقل برسانند و این درحالیست که برخی ترجیح می‌دهند به قوانین تکیه کرده و تلاش خود را کنند تا بازی را از گیمری متوسط سریعتر انجام دهند. بعنوان مثال، باز کردن Doom Eternal معمولاً 2 ساعت طول می‌کشد اما شیائِی آن را ظرف یک ساعت و چند دقیقه تمام کرد. اسپیدران کردن شامل چند اصول اساسی می‌شود که از همه‌اش مهمتر، دانش بازی است. دانش بازی هم نیازمند صرف کردن وقت زیاد روی بازی مورد نظر است؛ یاد گرفتن ریز به ریز لوکیشن‌ها و رفتارهای هر لوکیشن در بازی. مدیریت استرس، اصطلاحاً تیز و بز بودن و تمرکز بالا نیز بسیار اهمیت دارد.
عملکرد کامپیوتر نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. موقع اسپیدران، هر دهم ثانیه هم مهم می‌شود. اگر تجهیزات گیمینگ فرد بازیکن کند یا ایراددار باشد، دیگر فرقی ندارد آن ماهیت انرژی‌بَر بدافزار است یا ضدبدافزار؛ در هر صورت حوزه قدرت اسپیدران محدود می‌شود و نمی‌شود با قوای کامل آن را انجام داد. عملکرد پایین گیمینگ باعث می‌شود گیمر اینجا و آنجا اشتباهاتی انجام دهد و همچنین وقتش هدر رود.
افسانه‌ی کند شدن سیستم با آنتی‌ویروس!
درست همینجاست که رکورد جهانی جدید اسپیدران برای ما کسپرسکی‌ای‌ها دغدغه می‌شود: افسانه‌ای وجود دارد که می‌گوید اگر آنتی‌ویروس روی کامپیوتر روشن باشد، عملکرد سیستم کند می‌شود. حقیقت این است که این افسانه تا 15 سال پیش دقیق بود. صادقانه بگوییم، پانزده سال پیش راهکارهای کسپرسکی –برمی‌گردد به آن زمان که با موتور هیولای  AV سر و کار داشتیم- ما سیستم را کند می‌کرد. اما زمان همه‌چیز را تغییر داده؛ ما هم در این گذار خود را ارتقا بخشیدیم. اینطور تشخیص دادیم که باید به جای کم‌ارزش جلوه دادن افسانه‌ها، فکری به حال ارتقای محصولات خود کنیم. می‌پرسید چرا از اینکه راهکارهایمان عملکرد گیمینگ را پایین نمی‌آورد انقدر مطمئن هستیم؟ بسیارخوب، علاوه بر اینکه خودمان آن را تست کردیم همچنین از سوی لابراتوارهای مستقل در بخش عملکرد بازخوردهای مثبت دریافت کردیم. بسته‌های امنیتی کسپرسکی همچنین شامل حالت گیمینگ نیز می‌شود؛ این حالت به طور خودکار وقتی کاربر اپی را به صورت تمام‌صفحه اجرا می‌کند فعال می‌شود.
حالت گیمینگ همه‌ی اسکن‌هایی را که فشرده، سنگین و مصرف‌کننده‌ی انرژی هستند به تعویق می‌اندازد. با این حال، این راهکار امنیتی همچنان هوشیار می‌ماند تا اگر احیاناً حین بازی مورد حمله قرار گرفته یا به بدافزاری برخورد کردید از شما محافظت کند. حالت گیمینگ کسپرسکی هر دو مزیت را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد: گیم به همان روانی وقتی که راهکار امنیتی در پس‌زمینه اجرا نمی‌شود پیش می‌رود و در آن واحد، گیمرها با بهترین فناوری‌های امنیت سایبری نیز محافظت خواهند شد. بنابراین، بعد از سربلند بیرون آمدن از تست‌ها یکی از پس از دیگری، مطمئن هستیم که آنتی‌ویروس ما هیچ اثر سوءیی بر عملکرد گیمینگ نخواهد گذاشت. با خود فکر کردیم چطور این را بر همگان ثابت کنیم: شاید اگر گیمری در رکورد جهانی اسپیدران با اجرای راهکار امنیتی ما در پس‌زمینه رقابت را شروع کند بشود به این مقصود رسید، نظرتان چیست؟
شیائِی و اینترنت سکیوریتیِ کسپرسکی
دلیل هیجان‌زدگی‌مان برای رکورد جهانی جدید شیائِی: او سریعترین بازیکن Doom Eternal بدون اکسپلویت کردن از هیچ گلیچ یا نقصی شناخته شد (تنها در عرض یک ساعت و چند دقیقه). او این گیم را درحالی بازی کرد که Kaspersky Internet Security داشت در پس‌زمینه اجرا می‌شد. این یک رویداد زنده بود و ثابت شد راهکار امنیتی ما کمترین تأثیری روی عملکرد سیستم گیمر ندارد. و حالا این شما و این هم بیانیه‌ی خدمات عمومی: گیمرهای عزیز، خواهشمندیم راهکارهای امنیتی خود را خاموش نکنید؛ آن‌ها به شما در DotA، CS، Doom یا هر باز دیگری کمک خواهند کرد. اگر پوشش محافظتی آنتی‌ویروس بتواند برای گیمینگ بهینه‌سازی شود (و Kaspersky Internet Security و سایر راهکارهای مصرفی نیز تماماً در همین راستا بهینه گردند) پس به طور حتم می‌توان رویش حساب باز کرد. بهترین خود را برای گیم‌ها گذاشتن دیگر به مثابه‌ی فدا کردن امنیت نیست (شیائِی آن را ثابت کرد)، پس همزمان که امنیت را حفظ می‌کنید برایتان تجربه گیمینگ موفقیت‌آمیزی را آرزومندیم!
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.