5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

اینترنت و شبکه

بازار سرمایه

باندپهن

باندپهن سیار

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

August 5, 2020
10:28 چهارشنبه، 15ام مردادماه 1399
کد خبر: 114855

توضیحات مدیرعامل همراه اول در خصوص عملکرد این شرکت: 5G به زودی؛ جریمه رگولاتوری مورد تایید ما نیست

akhavan.jpg

ICTna.ir – مدیرعامل همراه اول، طی نامه ای به معاون ناشران و اعضای شرکت بورس، پاسخ سوالات مطرح شده در کنفرانس اطلاع رسانی از طریق سامانه اطلاع رسانی کدال در خصوص عملکرد این اپراتور را ارسال داشته است و ضمن اعلام افزایش 89 درصدی مصرف دیتا در چهارماهه اول امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل گفت: با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود، به زودی پایلوت 5G همراه اول راه اندازی شده و خدمات اولیه آغاز خواهد شد.

سهم بازار 57درصدی از بازار صوت و دیتا با افزایش 89 درصدی مصرف
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مهدی اخوان بهابادی در پاسخ به دو سوال متفاوت در خصوص اعلام میزان درصد سهم بازار خدمات اینترنت و مکالمه کشور، با پاسخی یکسان اعلام داشته "این شرکت 57 درصد کل بازار سرویس های مکالمه و دیتای کشور را در اختیار دارد".

وی از افزایش 89 درصدی میزان افزایش مصرف دیتا، در چهار ماهه نخست سال 99 نسبت به چهارماهه اول سال 98 خبر داد.

74 درصد خدمات دیتا روی 4G مصرف میشود
بنابر اعلام اخوان، در حال حاضر 74 درصد خدمات دیتای شرکت در قالب خدمات 4G، بیش از 25 درصد در قالب 3G و مابقی خدمات بر روی زیرساخت 2G همراه اول مصرف میشود.

5G همراه اول؛ به زودی می آید
مدیرعامل اول، در خصوص زمان عملیاتی شدن و بهره برداری از شبکه نسل پنجم (5G) این شرکت گفت: با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود، به زودی پایلوت 5G همراه اول راه اندازی شده و خدمات اولیه آغاز خواهد شد، وی پیشبینی کرد طی یکسال و نیم آینده، شبکه 5G به صورت کامل تجاری خواهد شد.

وی تاکید کرد هزینه های مربوط به توسعه نسل پنج تلفن همراه، در قالب طرح های توسعه این شرکت که سالیانه در بودجه پیشبینی شده و در سامانه کدال افشا میشود، تامین خواهد شد.

بهابادی در خصوص اقدامات صورت گرفته در مورد اینترنت اشیا (IoT) توسط این شرکت نیز گفت: تست های فنی لازم در این خصوص توسط شرکت انجام شده و شبکه بروزرسانی شده است و چنانچه مشتریان در این حوزه خواستار سرویس باشند، امکان ارائه آن وجود دارد. 
مدیرعامل همراه اول، در خصوص سرویس امضای همراه امن نیز گفت: زیرساخت های اولیه این سرویس آماده شده و در حال تجاری سازی است که پس از آن آمارهای مالی قابل محاسبه خواهد بود.

تهدید و فرصت کرونا برای همراه اول
مدیرعامل همراه اول، در پاسخ به سوالی در خصوص تهدیدها و فرصت های شیوع ویروس کرونا برای همراه اول، گفت: با بروز بیماری کرونا و بسته بودن مسیرهای ارتباطی و تعطیلی کارخانجات تولیدی تامین لوازم و تجهیزات مورد نیاز، این شرکت با چالش هایی روبروست که خوشبختانه با پیشبینی های قبلی به خاطر شرایط تحریمی، توقف در طرح های توسعه ای شرکت ایجاد نشده است. وی در مورد فرصت ها نیز اعلام داشت: به علت استفاده بیشتر مشترکین از اینترنت و افزایش مصرف دیتا، احتمال افزایش درآمد برای شرکت متصور می باشد که در کوتاه مدت، به علت خدمات ارزان و دردسترس برای کادر پزشکی و همچنین آموزشهای مجازی وزارت آموزش و پروزش، این افزایش، به شکل جهشی و محسوس نخواهد بود.

وی در خصوص خدمات دهی در حوزه نرم افزارها و سرویس های مبتنی بر دورکاری گفت: برای برخی سازمان های دولتی و خصوصی، این سرویس ها فراهم شده و از همه مهمتر، با ایجاد سرویس های لازم برای آموزش و پرورش در قالب سامانه شاد، بیشترین خدمات برای خانواده ها فراهم شده است.

پیگیر افزایش تعرفه هستیم
اخوان در پاسخ به سوالی در مورد علت عدم افزایش تعرفه با وجود افزایش شدید نرخ ارز و تورم گفت: شرکت تلاش میکند اقدامات لازم برای حمایت از حقوق سهامداران خود را انجام دهد و در همین راستا، در حال پیگیری این مورد است.

وی در خصوص تغییرات تعرفه ای و شیوه عرضه بسته های این اپراتور گفت: به نظر نمیرسد این اقدامات تاثیری در میزان مصرف اینترنت داشته باشد. مدیرعامل همراه تاکید کرد: با توجه به نرخ ارز و سایر هزینه ها و از آنجایی که قسمتی از نیازمندی های شبکه گسترده همراه اول با هزینه های ارزی تامین میشود، برای جبران بخشی از این هزینه ها، افزایش تعرفه ضرورت پیدا میکند. 

جریمه رگولاتوری مورد تایید این شرکت نیست
مدیرعامل همراه اول در خصوص جریمه های تعلق گرفته به این شرکت توسط دستگاههای نظارتی گفت: جریمه ای معادل دو میلیارد تومان از طریق ابلاغ به شرکت مخابرات ایران منظور شده است که مورد تایید این شرکت نیست و به همیت علت در حال رایزنی برای حل و فصل آن هستیم.

هیچ نقض مصوبه یا تخلفی نداشتیم
مدیرعامل همراه اول در نامه جداگانه ای به رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار هم در خصوص تغییرات اخیر بسته های اینترنت همراه اول توضیحاتی داد و تاکید کرد در تغییرات اخیر هیچگونه نقض مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یا تخلفی صورت نپذیرفته است. 

به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مهدی اخوان بهابادی در نامه خود به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس اوراق بهادار نوشت: بازگشت به نامه واصله از شرکت بورس اوراق بهادار تهران مبنی بر لزوم رعایت ماده 2 مکرر 3 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان، به استحضار می رساند درخصوص شایعات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص افزایش نرخ بسته های اینترنتی، پیامک و مکالمه شرکت ارتباطات سیار ایران، به اطلاع می رساند اخیرا برخی از بسته های حجیم اینترنت همراه اول از برخی درگاه های فعال سازی حذف شده و همچنین تمامی بسته های اینترنت همراه از جمله همین بسته های حجیم، همچنان بر روی پورتال همراه اول موجود بوده و قابل خریداری می باشد.
 
مدیرعامل همراه اول تاکید کرد: این اقدامات علاوه بر اینکه تاثیری بر تعداد مشترکین همراه اول نداشته و نخواهد داشت، تاثیری نیز بر درآمد کلی همراه اول از سرویس اینترنت ایجاد نمی نماید و کاهش درآمد ناشی از کاهش فروش بسته های حجیم با افزایش تعداد فروش بسته های کوچک تر جبران خواهد شد.
 
اخوان در پایان توضیحات خود تصریح کرده در تغییرات اخیر هیچگونه نقض مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یا تخلفی صورت نپذیرفته است. همچنین تاکنون افزایش نرخی صورت نپذیرفته است و در صورت تصویب افزایش نرخ موارد از طریق فرم اطلاعات با اهمیت در سامانه کدال به اطلاع سهامداران می رسد و بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می شود.
 
به روزرسانی:
 
شرکت ارتباطات سیار ایران در اصلاحیه ای در ساعت 10:11 دقیقه امروز، برخی پاسخ های سوالات کنفرانس اطلاع رسانی را تکمیل و اصلاح کرده است که براساس آن در پاسخ به سوال تاثیر افزایش نرخ روی سود خالص سال جاری این شرکت، گفته است: تاکنون افزایش نرخی صورت نگرفته است و بدیهی است در صورت تصویب هرگونه افزایش نرخ از طریق فرم اطلاعات بااهمیت در سامانه کدال به اطلاع سهامداران خواهد رسید.
 
همچنین پاسخ این شرکت درخصوص جریمه این شرکت بابت افزایش تعرفه توسط دستگاه های نظارتی اینطور اصلاح شده که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با فرض افزایش تعرفه ها نسبت به جریمه اپراتورهای تلفن همراه از جمله همراه اول جریمه ای معادل دو میلیارد تومان از طریق ابلاغ به شرکت مخابرات ایران منظور کرده است که مورد تائید این شرکت نیست و به همین علت درحال رایزنی برای حل و فصل آن هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.