اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

August 5, 2020
14:38 چهارشنبه، 15ام مردادماه 1399
کد خبر: 114880

آیا اپل به دنبال خرید اپلیکیشن تیک تاک است؟

چندی پیش در خبرها آمده بود که شرکت اپل چراغ سبزی را برای خرید اپلیکیشن محبوب تیک تاک نشان داده است. شبکه اجتماعی ویدیومحور که روز به روز بر تعداد کاربران آن اضافه می‌شود و حتی به چالشی بزرگ برای بسیاری از بزرگان دنیای تکنولوژی تبدیل شده است.
 
اما به نظر این خبر تنها در حد یک شایعه بوده چراکه اپل به تازگی صراحتا هرگونه گفت‌وگو و آمادگی برای خرید این اپلیکیشن را رد کرد. این گزارش‌ها در حالی مطرح می‌شود که اخیرا ترامپ اعلام کرد که با صدور فرمانی اجرایی، تیک تاک را در آمریکا مسدود خواهد کرد و همین مساله باعث شد تا زمزمه‌هایی مبنی بر فروش بخش آمریکای تیک تاک به برخی از شرکت‌ها بر سر زبان‌ها بیفتد.
 
در ابتدا از مایکروسافت به عنوان یکی از شرکت‌های خریدار نام برده شد و طولی نکشید که وب‌سایت Axion با انتشار به نقل از منابع مطلع، مدعی شد که اپل نسبت به خرید تیک تاک از بایت دنس (شرکت مادر این اپلیکیشن) ابراز علاقه‌مندی کرده است.
 
طبق گزارش مذکور، اطلاعات این خبر از منابع مرتبط با شرکت اپل نبوده و احتمالا از افراد وابسته به تیک تاک یا رابط میان این دو شرکت بوده‌اند. با این حال، خرید تیک تاک نمی‌تواند برای اپل انتخاب خوبی باشد چراکه این شرکت را وارد حوزه‌ای می‌کند که اکنون در کانون تنش‌های میان آمریکا و چین قرار دارد.
 
گفته می‌شود که جدای از اپل و مایکروسافت، برخی از شرکت‌های خصوصی نیز به دنبال تصاحب بخش آمریکای تیک تاک هستند. هنوز اطلاعات دقیقی در این رابطه در دست نیست اما اگر تا 15 سپتامبر، عملیات‌های مربوط به کاربران آمریکایی این اپلیکیشن به یک شرکت آمریکایی واگذار نشود، تیک تاک در این کشور مسدود خواهد شد.
 
با این همه، سخنگوی اپل اخیرا در واکنش به گزارش مذکور اعلام کرد که هیچ مذاکره‌ای برای خرید تیک تاک صورت نگرفته و این شرکت علاقه‌ای به تصاحب بخش آمریکای این اپلیکیشن ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.