بازی

فناوری اطلاعات

گوشی

August 5, 2020
22:22 چهارشنبه، 15ام مردادماه 1399
کد خبر: 114894

گلکسی نوت ۲۰ و سازگاری کامل با بازی‌های ایکس باکس؛ بهترین انتخاب برای گیمرها؟

سرانجام گلکسی نوت ۲۰ و برادر بزرگترش گلکسی نوت ۲۰ الترا در جریان رویداد آنپکد ۲۰۲۰ رونمایی شدند و شاهد یکی از قدرتمندترین گوشی‌های مجهز به نمایشگری بزرگ و قلم S Pen بودیم. اما یکی از قابلیت‌های شاخص این تلفن هوشمند که گیمرها را هدف قرار داده، سازگاری کامل با خدمات و بازی‌های ایکس باکس است.
 
طبق اعلام رسمی کمپانی سامسونگ و همچنین «فیل اسپنسر» مدیر بخش بازی‌های ویدیویی مایکروسافت، گلکسی نوت ۲۰ به کاربران اجازه می‌دهد به سادگی کنترلرهای کنسول‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس را به موبایل متصل کرده و همچنین با استفاده از سرویس Xbox Game Pass تجربه گیمینگ مثال‌زدنی را در اختیار داشته باشند.
 
ردموندی‌ها مدتی پیش رسما اعلام کردند سرویس ایکس‌کلاد که جهت استریم مستقیم بازی‌های کنسولی نسل هشتم و نهم ایکس باکس به موبایل‌ها طراحی شده، ماه آینده میلادی برای اندروید راه‌اندازی خواهد شد و تجربه بیش از صد عنوان متنوع از جمله «ماینکرفت»، فورتزا هورایزن ۴» و «گیرز ۵» را برای کاربران تلفن‌های هوشمند فراهم می‌کند.
 
 
پلتفرم اشتراکی Xbox Game Pass Ultimate یکی از ویژگی‌های اصلی خدمات گیمینگ گلکسی نوت ۲۰ خواهد بود که بعد از فعال شدن سرویس‌های ابری xCloud در تاریخ ۱۵ سپتامبر (معادل با ۲۵ شهریور ماه) در دسترس قرار خواهد گرفت. همراهی این ویژگی با قابلیت‌های Game Booster اختصاصی سامسونگ و اتکا بر توانایی‌های سخت‌افزاری موبایل‌های جدید گلکسی نوت ۲۰، بدون شک تجربه‌ای بدون نقص از گیمینگ را پیش روی علاقه‌مندان قرار خواهد داد.
 
علاوه بر این سامسونگ و مایکروسافت طی همکاری مستقیمی باندلی ویژه از موبایل گلکسی نوت ۲۰ و سرویس ایکس باکس گیم پس التیمیت و کنترلری ویژه را نیز تدارک دیده‌اند. کنترلر بلوتوثی این باندل از نوع PowerA’s MOGA XP5-X است که کاملا مشابه با کنترلرهای ایکس باکس بوده و گیره‌ای جهت نگه داشتن موبایل به همراه دارد.
 
 
این کنترلر بی‌سیم باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری مجزایی داشته که می‌توان آن را حتی هنگام بازی کردن شارژ کرد و حتی به کمکش موبایل را شارژ نگه داشت. ضمنا با تهیه این باندل اشتراکی سه ماهه از سرویس گیم پس التیمیت را نیز در اختیار خواهید گرفت که در حالت عادی ماهیانه ۱۵ دلار هزینه دارد. البته فراموش نکنید که استفاده از خدمات xCloud کاملا رایگان است. باندل مورد بحث از تاریخ ۲۱ آگوست (معادل با ۳۱ مرداد) قابل خریداری خواهد بود.
 
گفتنی است موبایل‌های گلکسی نوت ۲۰ به نمایشگری با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل از نوع سوپر امولد مجهز خواهند بود، و برای تجربه بازی‌های ویدیویی از چیپست اگزینوس ۹۹۰ با همراهی ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲  گیگابایت حافظه داخلی نیرو می‌گیرند. این تلفن‌های هوشمند جدید با قیمت ۱۰۰۰ دلار برای مدل پایه و ۱۳۵۰ دلار برای مدل الترا بزودی راهی بازار خواهند شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.