تبلت

تلفن همراه

August 5, 2020
22:24 چهارشنبه، 15ام مردادماه 1399
کد خبر: 114895

گلکسی تب اس 7 و اس 7 پلاس سامسونگ معرفی شدند

سامسونگ در رویداد آنپکد خود، جدیدترین تبلت‌هایش، یعنی گلکسی تب 7 و گلکسی تب 7 پلاس را رونمایی کرد. 
 
سامسونگ جزو معدود تولیدکنندگانی است که همچنان به ساخت تبلت‌های اندرویدی ادامه می‌دهد. دقایقی پیش در رویداد آنپکد که در آن گوشی‌های هوشمند گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا رونمایی شد، تبلت‌های جدید گلکسی تب ۷ و تب ۷ پلاس نیز معرفی شدند. ازجمله ویژگی‌های مشترک دو مدل تبلت سامسونگ باید به بهره‌گیری از نمایشگری با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، پشتیبانی از قلم S Pen، سیستم پخش صدای با کیفیت و تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس اشاره کرد. درضمن، نباید در‌این‌بین رابط کاربری مشترک بین هر دو نسخه‌ی تبلت گلکسی تب 7 و گلکسی تب 7 پلاس را از یاد ببریم. 
 
گلکسی تب اس ۷ پلاس
گلکسی تب اس ۷ پلاس نسخه‌ی بزرگ‌‌تر تبلت سامسونگ است که از وجود نمایشگر ۱۲/۴ اینچی آمولد با رزولوشن ۲٫۸۰۰ در ۱٫۷۵۲ پیکسل و روشنایی ۴۲۰ نیتی بهره می‌برد. سامسونگ حسگر اثرانگشت را نیز در نمایشگر ادغام کرده است. 
 
سامسونگ گلکسی تب اس ۷ پلاس را با همان قلم همراه‌با گلکسی نوت ۲۰ اولترا معرفی کرده است؛ از‌این‌رو، تأخیر این قلم ۹ میلی‌ثانیه عنوان شده است. قلم S Pen در تبلت جدید سامسونگ برای استفاده از ویژگی‌های مایکروسافت آفیس بهینه شده است. کاربران این امکان را دارند که گلکسی تب اس ۷ پلاس را با کیبورد سفارش دهند که باتوجه‌به حالت همیشه فعال DeX، امکان استفاده از این تبلت با بهره‌گیری از کیبورد به‌صورت لپ‌تاپ همیشه دردسترس است. 
 
گلکسی تب اس 7 پلاس از بدنه‌ی باریک ۵/۷ میلی‌متری بهره می‌برد. درضمن، باید به باتری ۱۰،۰۹۰ میلی‌آمپر ساعتی این تبلت اشاره کرد که در حالت پخش مداوم ویدئو می‌تواند ۱۶ ساعت انرژی موردنیاز تبلت را فراهم کند. باتوجه‌به اینکه تبلت سامسونگ از فناوری شارژ ۴۵واتی بهره می‌برد، باید برای استفاده از این ویژگی باید شارژری جداگانه خرید. 
 
 
گلکسی تب اس 7 پلاس از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس بهره می‌برد که در‌مقایسه‌با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس سریع‌تر است. از دیگر مشخصات فنی این تبلت باید به پشتیبانی از ارتباط وای‌فای و همچنین LTE و 5G در نسخه‌ی مجهز به درگاه سیم‌کارت اشاره کرد. ویژگی Auto Hotspot به‌صورت خودکار سایر گجت‌های سری گلکسی را به تبلت متصل خواهد کرد که بتوانند از ارتباط اینترنت آن استفاده کنند. همچنین، باید به حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی اشاره کرد که می‌توان ازطریق کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی افزایش داد. گفتنی است نسخه‌ی دیگری با حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی نیز برای خرید موجود است. 
 
گلکسی تب اس ۷ پلاس از دوربین دوگانه شامل حسگر ۱۳ مگاپیکسلی و حسگر ۵ مگاپیکسلی مجهز به لنز اولترا واید و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دراین‌میان، باید به نوار مغناطیسی برای نگه‌داشتن S Pen روی بدنه نیز اشاره کرد. 
 
گلکسی تب اس ۷
گلکسی تب اس ۷ سامسونگ از نمایشگر کوچک‌تری بهره می‌برد؛ پس طبیعتا قیمت ارزان‌تری نیز دارد. این تبلت به نمایشگر ۱۱ اینچی از نوع  LCD LTPS TFT مجهز شده است که می‌توان این ویژگی را از عوامل ارزان‌بودن عنوان کرد. تنها مزیت استفاده از نمایشگر LCD روشنایی ۵۰۰ نیتی و بهره‌مندی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است. گلکسی تب اس ۷ از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند؛ اما باید به این نکته اشاره کنیم که تأخیر آن ۲۶ میلی‌ثانیه است. 
 
کوچک‌بودن نمایشگر باعث شده وزن برادر کوچک‌تر در‌مقایسه‌با گلکسی تب اس ۷ پلاس ۱۰۰ گرم سبک‌تر باشد. گلکسی تب اس ۷ از باتری ۷،۰۴۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که عمر باتری ۱۵ ساعتی را در حالت تماشای ممتد ویدئو به‌ارمغان می‌آورد و این زمان در‌مقایسه‌با گلکسی تب اس ۷ پلاس یک ساعت کمتر است. 
 
از دیگر مشخصات فنی تبلت گلکسی تب اس ۷ باید به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی اشاره کرد. مشخصات دوربین گلکسی تب اس ۷ مشابه برادر بزرگ‌ترش است و آن را می‌توان با Book cover Keyboard به‌کار برد که از وجود تاچ‌پد نیز بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این تبلت پشتیبانی از درگاه USB از نوع C نسل اول و دیسپلی‌پورت برای اتصال به مانیتور بزرگ‌تر است. 
 
هر دو تبلت گلکسی تب اس ۷ و گلکسی تب اس ۷ پلاس از چهار اسپیکرهای AKG استفاده می‌کنند که دو بلندگو در سمت راست و دو بلندگو در سمت چپ قرار دارند. در گلکسی تب اس ۷ نیز ادغام حسگر اثرانگشت با نمایشگر LCD را شاهد هستیم. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.