تلفن همراه

گوشی

August 5, 2020
22:40 چهارشنبه، 15ام مردادماه 1399
کد خبر: 114899

گلکسی Z فولد 2 سامسونگ با فرم فاکتور آشنا رونمایی شد

گلکسی Z فولد 2 جدیدترین مدل از گوشی‌های تاشدنی سامسونگ است که فرم‌فاکتوری آشنا دارد و مجموعا به پنج دوربین و صفحه‌نمایش داخلی ۷٫۶ اینچی مجهز شده است.
 
سامسونگ یکی از شرکت‌های محبوب حاضر در بازار گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر، نوآوری‌های متعددی خلق کرده است. سامسونگ در زمره‌ی نخستین شرکت‌هایی قرار می‌گیرد که موفق شده‌اند گوشی تاشدنی تولید کنند. البته هواوی نیز همچون سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشدنی وارد شده و محصولات باکیفیتی دردسترس مخاطبان قرار داده است.
 
سامسونگ هرسال با برگزاری مراسمی ویژه با عنوان گلکسی آنپکد، جدیدترین دستاوردهای خود را در حوزه‌ی موبایل رونمایی می‌کند. کره‌ای‌ها از مدت‌ها پیش اعلام کرده بودند در گلکسی آنپکد امسال قرار است پنج محصول جدید معرفی شود. مراسم امسال به‌طورویژه روی گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی نوت ۲۰ تمرکز داشت؛ بااین‌حال، حضور مدل جدید گلکسی فولد نیز یکی از اتفاقات مهم به‌حساب می‌آید.
 
نمایشگر داخلی نمای جلو گلکسی زد فولد 2 / Galaxy Z Fold 2 سامسونگ نیمه بسته
 
سامسونگ دو نوع گوشی تاشدنی دارد: نسل اول گوشی‌های تاشدنی که با نام گلکسی فولد عرضه شد و از فرم‌فاکتوری شبیه به کتاب بهره می‌برد؛ نسل دوم گوشی‌های تاشدنی که با نام گلکسی Z فلیپ روانه‌ی بازار شد و از فرم‌فاکتوری پوسته‌صدفی برخوردار بود.
 
نسل اول گلکسی فولد عرضه‌ی موفقی تجربه نکرد و کارشناسانی که گلکسی فولد را برای بررسی دریافت کرده بودند، مدعی شدند این گوشی مشکلاتی جدی دارد. سامسونگ در پی انتشار این گزارش‌ها عرضه‌ی گلکسی فولد را به‌تعویق انداخت. مدتی بعد، گلکسی فولد عرضه شد؛ اما همچنان با مشکلاتی دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد. به‌نظر می‌رسد سامسونگ از اتفاقات پیش‌آمده برای گلکسی فولد درس عبرت گرفته تا نسل جدید این گوشی را به‌بهترین شکل ممکن تولید کند.
 
نیم رخ گلکسی زد فولد 2 / Galaxy Z Fold 2 سامسونگ
 
در همین زمینه، کره‌ای‌ها گوشی گلکسی زد فولد ۲ (Samsung Galaxy Z Fold 2) را رونمایی کرده‌اند. سامسونگ برای ایجاد هماهنگی در نام‌گذاری محصولات تاشدنی‌اش،‌ عبارت Z را به‌نام گوشی اضافه کرده است. بدین‌ترتیب، Z Flip گوشی تاشدنی با فرم‌فاکتور پوسته‌صدفی و Z Fold با فرم‌فاکتوری کتابی است.
 
سامسونگ تلاش کرده بهبودهای محسوسی در دستگاه اعمال کند تا تجربه‌ای که گلکسی Z فولد ۲ به کاربر منتقل می‌کند، بسیار لذت‌بخش‌تر از نسل قبل باشد. گلکسی زد فولد ۲ در بخش خارجی خود به صفحه‌نمایش بزرگ‌تری مجهز شده و طراحی آن زیباتر به‌نظر می‌رسد.
 
تاکنون، سامسونگ قیمت گلکسی Z فولد ۲ را رسما اعلام نکرده است؛ اما برخی رسانه‌ها می‌گویند این گوشی ۱،۹۸۰ دلار قیمت خواهد داشت. ابعاد صفحه‌نمایش خارجی گلکسی Z فولد ۲ برابر با ۶٫۲ اینچ است و این صفحه‌نمایش حاشیه‌ی بسیار کمی دارد. این در حالی است که نسل اول گلکسی فولد حاشیه‌ی نسبتا زیادی در اطراف صفحه‌نمایش خارجی داشت. هر دو صفحه‌نمایش گلکسی Z فولد ۲ حفره‌ای برای میزبانی از دوربین دارند. در نسل جدید گلکسی فولد، از بریدگی (ناچ) بالای صفحه‌نمایش اصلی خبری نیست که جذابیت چندانی نیز نداشت.
 
سامسونگ مشخصات زیادی از دستگاه تاشدنی خود اعلام نکرده است؛ ولی منابع غیررسمی می‌گوید در پنل پشتی گلکسی Z فولد ۲ از همان مجموعه‌دوربین سه‌گانه‌ی گلکسی نوت ۲۰ و در بخش کناری آن حسگر اثرانگشت استفاده شده است؛ البته زومیت نمی‌تواند این ادعاها را تأیید کند. سامسونگ می‌خواهد گوشی تاشدنی خود را در دو رنگ برنزی (Mystic Bronze) و مشکی (Mystic Black) عرضه کند. عبارت Mystic در نام رنگ‌ها به پوشش مات پنل پشتی اشاره می‌کند که جذابیت خاصی دارد. سامسونگ می‌گوید بهبودهای محسوسی روی لولای گلکسی Z فولد ۲ اعمال کرده است.
 
پنل پشتی و نمایشگر خارجی گلکسی زد فولد 2 / Galaxy Z Fold 2 سامسونگ
 
سامسونگ گلکسی زد فولد ۲ را به تراشه‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس مجهز می‌کند. اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس مدل ارتقا‌یافته‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ است که بهبودهایی محسوس به‌خود دیده. از اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس به‌عنوان نخستین پردازنده‌ی موبایلی دنیا با سرعت کلاک بالای ۳ گیگاهرتز یاد می‌شود.
 
صفحه‌نمایش اصلی محصول به فناوری Y-OCTA مجهز و اندازه‌اش ۷٫۶ اینچ است. این صفحه‌نمایش در دسته‌ی نمایشگرهای Infinity-O جای می‌گیرد. گفتنی است صفحه‌نمایش خارجی این محصول نیز ۶٫۲ اینچی و از نوع سوپر AMOLED است. گلکسی زد فولد ۲ همچون گلکسی زد فلیپ از صفحه‌نمایشی با شیشه‌ی فوق‌باریک استفاده می‌کند؛ درحالی‌که نسل اول گلکسی فولد از صفحه‌نمایش پلاستیکی بهره می‌گرفت. استفاده از شیشه‌ی فوق‌باریک باعث می‌شود گلکسی زد فولد ۲ مقاومت بیشتری دربرابر عوامل خارجی داشته باشد. البته این نوع شیشه درمقایسه‌با شیشه‌های عادی شکننده‌تر است. همچنین، سامسونگ از حضور حالت فلکس (Flex Mode) گلکسی زد فلیپ در گلکسی زد فولد ۲ خبر می‌دهد. این حالت باعث می‌شود بتوان از گلکسی زد فولد ۲ در حالت نیمه‌باز هم استفاده کرد.
 
پنل پشتی گلکسی زد فولد 2 / Galaxy Z Fold 2 سامسونگ برنزی
 
گلکسی زد فولد ۲ درمقایسه‌با نسل اول باریک‌تر شده و ضخامتش ۶ میلی‌متر است. به‌علاوه فاصله‌ی بین دو صفحه‌نمایش به‌هنگام بستن محصول، کاهش پیدا کرده است.
 
منابع غیررسمی می‌گویند گلکسی Z فولد ۲ به باتری ۴،۶۳۵ میلی‌آمپرساعتی (یک باتری ۲،۰۹۰ + یک باتری ۲،۲۷۵ میلی‌آمپرساعتی) مجهز شده است که از فناوری شارژ سریع ۲۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند؛ اما سامسونگ این خبر را رسما اعلام نکرده است.
 
فعلا جزئیاتی از تاریخ عرضه‌ی گوشی نمی‌دانیم؛ بااین‌حال برخی رسانه‌ها ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۸ شهریور ۱۳۹۹) را تاریخ عرضه اعلام می‌کنند. اول سپتامبر امسال (۱۱ شهریور ۱۳۹۹)، سامسونگ جزئیات بیشتری درباره‌ی Z فولد ۲ منتشر خواهد کرد. این شرکت می‌گوید با تام براون، مرکز اسطوره‌ی مد نیویورک، همکاری کرده تا نسخه‌ای محدود از گوشی جدید را با نام Z Fold 2 Thom Browne عرضه کند. بزرگ‌ترین سؤالی که مطرح می‌شود این است که گلکسی Z فولد ۲ چقدر مقاومت دارد که بررسی کارشناسان همه‌چیز را مشخص خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.