اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

August 6, 2020
19:53 پنجشنبه، 16ام مردادماه 1399
کد خبر: 114924

مدیرعامل گروه MTN: سهام خود را در ایرانسل واگذار می‌کنیم

Rob_Shuter_MTN-1.jpg
 
ICTna.ir – مدیرعامل گروه MTN از برنامه خود برای خروج از بازار تلفن همراه خاورمیانه در میان مدت و از طریق فروش 75 درصد از سهامش در MTN سوریه و برنامه ریزی برای تمرکز بر بازار آفریقا خبر داد و تاکید کرد این شرکت درحال برنامه ریزی برای واگذار کردن 49 درصد سهام خود در ایرانسل است.

به گزاش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، راب شوتر، مدیرعامل گروه MTN در یک کنفرانس تلفنی با رسانه ها برای اعلام گزارش عملکرد این شرکت در نیمه نخست سال 2020 با اعلام این خبر گفت: مذاکرات گسترده ای را برای فروش سهام این اپراتور در سوریه به TeleInvest که مالک 25 درصد دیگر از سهام این اپراتور است را آغاز کرده ایم.
 

او افزود: با بازنگری و مرور برنامه های مان، به این باور رسیده ایم که بهتر است گروه MTN با خروج از منطقه خاورمیانه با نظم و برنامه ریزی، روی استراتژی پان آفریقایی خود تمرکز کند.
 
به گفته وی، ورود MTN به منطقه با اتهام های فراوانی مواجه شد که نادیده گرفته شدند از جمله اینکه برای دریافت پروانه فعالیت 15 ساله در ایران متهم شدیم که رشوه پرداخت کرده ایم یا اینکه به گروه های نظامی در افغانستان کمک کرده ایم.
 
شوتر تاکید کرد از سوی دیگر تحریم های آمریکا موجب شد تا بازگشت سرمایه و سودمان از فعالیت در ایران با سختی های فراوانی مواحه شود که کشمکش های طولانی مدت و چالش‌های باعث شد تا فعالیت در ایران کار بسیار سختی باشد.
 
مدیرعامل گروه MTN به عنوان سهامدار خارجی شرکت خدمات ارتباطی ام‌تی‌ان ایرانسل گفت: که تمرکز اولیه گروه روی خروج از فعالیت اپراتوری در سوریه، افغانستان و یمن و برنامه ریزی برای واگذار کردن 49 درصد سهام خود در ایرانسل است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.