بازی

فناوری اطلاعات

August 10, 2020
11:18 دوشنبه، 20ام مردادماه 1399
کد خبر: 115015

برگزاری نخستین دوره مسابقات ورزش‌های الکترونیک

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اولین دوره مسابقات ورزش‌های الکترونیک را با مسابقات فیفا ۲۰ برگزار می‌کنند.
 
به گزارش روز یکشنبه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای این مجموعه با همکاری بزرگ‌ترین پلتفرم اشتراک ویدئوهای گیمی و گیم استریم در ایران، به منظور نزدیک‌تر کردن بازیکن‌های بازی‌های آنلاین به یکدیگر و فراگیری مسابقات ورزش‌های الکترونیک، مسابقه‌ای بزرگ با محوریت بازی پرطرفدار فیفا برگزار می‌کند. با توجه به شرایط، این مسابقات به صورت آنلاین برگزار خواهند شد تا علاقه‌مندان بتوانند بدون دغدغه، در آن شرکت کنند.
 
دور مقدماتی مسابقات FIFA ۲۰، به صورت آنلاین و تحت پلتفرم PS۴  و دور نهایی هم به صورت حضوری در شهر تهران برگزار خواهد شد. بازی‌ها در قالب ۸ گروه ۱۲۸ نفری پیش خواهد رفت که در مجموع یک هزار و ۲۴ نفر می‌توانند در مسابقات شرکت کنند.
 
دور مقدماتی این مسابقات از ۲۲ تا ۲۹ مرداد برگزار و دور نهایی روز ۲۸ شهریور با حضور ۱۶ بازیکن برتر (۲ بازیکن برتر هر گروه) به صورت حضوری در تهران انجام می‌شود تا تکلیف نفرات برگزیده مشخص شود.
 
بازی‌ها در قالب ۸ گروه ۱۲۸ نفری انجام می‌شود و در مجموع ۱۰۲۴ نفر می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. خوب است که بدانید برای ثبت‌نام در این مسابقه هم تا ۲۰ مرداد فرصت دارید.
 
این دوره شامل جوایز نقدی است که توسط اسپانسرها به نفر اول تا پنجم اهدا می‌شود. برای شرکت در این بازی هزار نفره که برای اولین بار برگزار می‌شود به نشانی https://www.aparat.com/esport مراجعه شود.
 
FIFA یکی از پرطرفدارترین بازی‌های ورزشی میان طرفداران فوتبال در تمام دنیاست. براساس آمار و ارقام سال ۹۶ مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک)  از مجموع ۲۸ میلیون نفر بازیکن بازی‌های آنلاین ایرانی، ۲۵ درصدشان طرفدار بازی فیفا هستند و این بازی را روی پلتفرم کنسول یا رایانه تجربه کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.