تلفن همراه

فناوری

August 11, 2020
12:25 سه شنبه، 21ام مردادماه 1399
کد خبر: 115063

فرمان ترامپ برای برگزاری مزایده باند فرکانسی 5G

ICTna.ir – با صدور فرمان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر برگزاری مزایده تخصیص باند فرکانسی 5G، مشخص شد در این مزایده 100 مگاهرتز فرکانس باند متوسط که قبلا در اختیار اهداف نظامی بود، برای توسعه شبکه 5G با هدف کاربری تجاری در ایالات متحده از اواسط 2022 در اختیار اپراتورها قرار خواهد گرفت.
 
Trump 5G.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مایکل کراتسیوس، مشاور کاخ سفید و مدیر ارشد فناوری آمریکا گفته است: کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) می تواند این مزایده را برای تخصیص فرکانس به شرکت هایی همچون ورایزون و AT&T از دسامبر 2021 ارایه کند و صنعت بی سیم هم می تواند از تابستان سال بعد، از آن استفاده کند.
 
او افزوده است: این افدام به ما این امکان را می دهد که بدون مصالحه و سازش درباره امنیت ملی مان، حدکثر دسترسی اپراتورها به باندهای فرکانسی 5G را فراهم کنیم.
 
دانا دیسی، افسر ارشد اطلاعات دپارتمان دفاعی آمریکا نیز گفته است که درحال حاضر ارتش برای عملیات مهم راداری از این طیف فرکانسی استفاده می کند.
 
آجیت پای، رئیس FCC نیز گفته است: باند فرکانسی متوسط برای توسعه 5G حیاتی است زیرا هم پوشش جغرافیایی و هم ظرفیت انتقال بالایی از دیتا را فراهم می کند.
 
WhatsApp Image 2020-08-11 at 12.31.09.jpeg
نسل بعدی شبکه بی سیم 5G ضمن برقراری ارتباطات فراوان، در کنار سایر کاربردهایش، امکان اتتقال ویدئو با سرعت بالا و توسعه ماشین های خودران را فراهم می کند.
 
FCC زمان کافی برای پاکسازی این باندهای فرکانسی به منظور توسعه شبکه های 5G پایدار صرف کرده است و درحال حاضر این اطمینان را به اپراتورها داده است که باند فرکانسی کافی برای مدیریت ترافیک درحال رشد اینترنت وجود دارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.