اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

رگولاتوری

August 11, 2020
14:34 سه شنبه، 21ام مردادماه 1399
کد خبر: 115065

اخطار جریمه ۱۷ میلیارد تومانی به همراه اول داده شده است

رئیس سازمان تنظیم و ارتباطات رادیویی در نامه‌ای به رئیس سازمان بورس اعلام کرد اخطار جریمه روزانه به همراه اول داده شده است و این شرکت در صورتی که «اقدام مناسب» را انجام ندهد، مشمول این جریمه خواهد شد.
 
 در ادامه نامه‌نگاری‌های مدیرعامل همراه اول و رئیس رگولاتوری به بورس، این بار حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نامه‌ای که پاسخ به نامه روز ۱۹ مرداد مدیرعامل همراه اول شمرده می‌شود، اعلام کرد در تاریخ ۱۹ مرداد ماه، اخطاری با موضوع جریمه‌های مصوبه ۳۰۴ کمیسیون تنظیم مقررات به همراه اول ابلاغ شده و «درصورت عدم اقدام مناسب برای رفع تخلف حسب مصوبه یاد شده نسبت به حداکثر جریمه اقدام خواهد شد.» در این نامه آمده است که با توجه به صورت‌های مالی همراه اول، جریمه یاد شده، «روزانه بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال» خواهد بود.
 
روز گذشته نامه مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول به بورس منتشر شد که در آن اطمینان داده شده بود این شرکت مشمول جریمه‌های ۱۷ میلیاردی نخواهد شد. اخوان همچنین در این نامه، ابلاغ جریمه ۲ میلیارد تومانی به شرکت مخابرات ایران را محل سئوال قرار داده بود؛ اما رگولاتوری در نامه جدید خود عنوان کرده است که فعالیت شرکت ارتباطات سیار ایران از نظر رگولاتوری، با استفاده از پروانه شرکت مخابرات ایران انجام می‌شود و «در صورتی که شرکت ارتباطات سیار ایران فعالیت خود را مستقل از پروانه شرکت مخابرات ایران می‌داند، کلیه فعالیت‌های آن غیر مجاز بوده و قادر به ارائه خدمات ارتباطی نمی‌باشد.»
 
 
نامه رئیس رگولاتوری که روز گذشته به سازمان بورس و در جواب ادعای مدیرعامل همراه اول ارسال شده است
 
در نامه فلاح، تاکید شده است که پرونده همراه اول به سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و سازمان تعزیرات ارسال شده و «علیرغم ادعای شرکت همراه اول قطعا گران‌فروشی رخ داده است.»
 
جدیدترین نامه رگولاتوری باز هم موضوع حذف برخی از بسته‌های اینترنت همراه از درگاه‌های اپراتورها «بدون تایید سازمان» را به منزله «ایجاد محدودیت بر روی کانال‌های در دسترس برای این خدمات و مصداق عدم رعایت مصوبات کمیسیون و تخلف تعرفه‌ای» دانسته و تاکید شده است که «در صورت عدم رفع تخلف موضوع کاهش مدت پروانه نیز در دستور کار سازمان قرار خواهد گرفت.»
 
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نامه‌ای که پاسخ به نامه روز ۱۹ مرداد مدیرعامل همراه اول شمرده می‌شود، اعلام کرد در تاریخ ۱۹ مرداد ماه، اخطاری با موضوع جریمه‌های مصوبه ۳۰۴ کمیسیون تنظیم مقررات به همراه اول ابلاغ شده و اگر این اپراتور اقدام لازم در این زمینه را انجام ندهد جریمه لازم در انتظار این اپراتور است
 
در بخش‌های دیگری از این نامه همچنان به موضوع ورود شرکت‌های زیرمجموعه همراه اول به بورس، تفکیک درآمدهای عمده‌فروشی و خرده‌فروشی این شرکت اشاره و آمده است که «آمار و اطلاعات درآمدی ارائه شده» برای سال‌های ۹۵ تا ۹۸ به سازمان تنظیم مقررات «با صورت‌های مالی منتشر شده در کدال مغایرت دارد.»
 
نماد معاملاتی همراه اول در بورس که پس از موضوعات اخیر درباره بسته‌های اینترنتی، تعلیق شده بود، از صبح امروز (۲۱ مرداد) بازگشایی شده است.
 
متن کامل نامه رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به سازمان بورس را اینجا بخوانید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.