اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 11, 2020
16:47 سه شنبه، 21ام مردادماه 1399
کد خبر: 115083

پرستار مجازی گوگل برای نگهداری از کودکان

محققان گوگل قصد دارند یک سیستم رادار خانگی توسعه دهند که علائم حیاتی نوزاد را ردیابی می کند و در حقیقت یک پرستار مجازی است.
 
 به نقل از ایونینگ استاندارد، محققان گوگل مشغول توسعه سیستم رادار خانگی هستند که می تواند علائم حیاتی افراد خانه را رصد کند و در صورتیکه آنها به کمک نیاز داشته باشند، پیام هشداری بفرستد.
 
دستگاه های گوگل که به چنین سیستمی مجهز می شوند، نه تنها می توانند مکان بزرگسالان و کودکان در خانه را به دقت ردیابی کنند، بلکه حساسیت بیشتری دارند تا ریتم ضربان قلب را نیز رصد کنند.
 
طبق پیش بینی گوگل چنین سیستمی  می تواند علائم حیاتی نوزاد را هنگامیکه در گهواره قرار دارد ردیابی کند.
 
طبق اسناد منتشر شده اگر تغییری در علائم حیاتی رصد شود، پیام هشداری به صدا در می آید. این سیستم نیز با ارسال پیامک والدین را آگاه می کند.
 
در متن اسناد آمده است: اگر نوزاد برای تنفس دچار مشکل شود، از خواب بیدار شود یا از گهواره اش خارج شود، دستگاه هوشمند به والدین هشدار می دهد.
 
طرح رادار خانگی گوگل به عنوان یک فناوری کودک محور ثبت شده که شامل  یک پرستار مجازی مجهز به هوش مصنوعی است و می تواند در اتاق را به روی کودک قفل کند. همچنین این سیستم طوری برنامه ریزی شده تا شیطنت های او را ردیابی  و هشدار دیجیتالی ارسال کند.
 
به نظر می رسد آخرین اختراع گوگل نوعی رادار داپلر مینیاتوری باشد که هم اکنون در بیمارستان ها به عنوان روشی غیر تهاجمی برای کنترل تنفس و ضربان قلبی بیماران استفاده می شود. رادار داپلر با استفاده از آنتن ها تغییرات در اشعه های میکروویو را ردیابی می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.