اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

August 12, 2020
11:04 چهارشنبه، 22ام مردادماه 1399
کد خبر: 115094

کارمندان مایکروسافت مخالف خرید تیک تاک

به نظر می رسد کارمندان مایکروسافت نظر مساعدی نسبت به خرید تیک تاک توسط کارفرمایشان ندارند و آن را از لحاظ اخلاقی درست نمی دانند.
 
به نقل از  اسپوتنیک نیوز، طبق دستور اجرایی دونالد ترامپ، چنانچه فرایند ادغام تیک تاک در یک شرکت آمریکایی تا ۱۵ سپتامبر تکمیل نشود، این اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدئو در آمریکا ممنوع خواهد شد. این درحالی است که مایکروسافت قصد خود برای خرید تیک تاک را اعلام کرده است.
 
اما با توجه به پیام هاییکه میان کارمندان مایکروسافت رد و بدل شده، به نظر می رسد آنها چندان تمایلی ندارند کارفرمایشان تیک تاک را از شرکت «بایت دنس» بخرد.
 
آنها در شبکه اجتماعی شرکتی مایکروسافت به نام «یامر»(Yammer) به طور واضح احساسشان درباره این معامله را نوشته اند.کارمندان مایکروسافت معتقدند مذاکرات برای خرید تیک تاک از لحاظ اخلاقی درست نیست.
 
یکی از کاربران «یامر» در این باره نوشت:  از زمانیکه ساتیانادلا به عنوان مدیر ارشد اجرایی انتخاب شده، از کارکردن در این شرکت احساس غرور می کردم. اما این نخستین باری است که درباره اینکه کار درستی انجام می دهیم، مردد هستم.
 
کاربر دیگری نیز مذاکرات خرید تیک تاک را از جهات مختلف بررسی کرده بود. او در شبکه اجتماعی یامر نوشته بود: اینکه مایکروسافت در این شرایط وارد عمل شده، غیر قابل تصور است. 
 
 وب سایت خبری بیزینس اینسایدر نیز در همین زمینه تحقیق جداگانه ای در یامر انجام داد. به نوشته وب سایت پاسخ ۶۳ درصد کارمندان مایکروسافت به سوال درباره خرید تیک تاک «خیر» بوده است.  همچنین حدود ۱۹ درصد از ۲۵۰ کارمند شرکت کننده در این نظرسنجی  درباره خرید تیک تاک مردد بوده اند. در این میان فقط ۱۸ درصد از کارمندان موافق عملیات ادغام شرکت بوده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.