اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

August 15, 2020
11:03 شنبه، 25ام مردادماه 1399
کد خبر: 115176

کارمندان تیک تاک از ترامپ شکایت می کنند

 
 
دستور ترامپ برای ممنوع کردن فعالیت تیک تاک در آمریکا امنیت شغلی ۱۵۰۰ کارمند آمریکایی آن را به خطر انداخته و منجر به تصمیم آنها برای شکایت از رئیس جمهور آمریکا شده است.
 
به نقل از آسین ایج، بر اساس فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا هر گونه تعامل مالی با تیک تاک در ایالات متحده ممنوع است و این مساله باعث خواهد شد تا کارمندان تیک تاک در آمریکا شغل خود را از دست بدهند.
 
به همین علت، مدیران و کارمندان تیک تاک در اندیشه به دادگاه کشیدن رئیس جمهور آمریکا هستند و می‌خواهند از این طریق جلوی عملیاتی شدن فرمان اجرایی ترامپ را بگیرند و مشاغل خود را در ایالات متحده حفظ کنند.
 
پیش از این مدیران ارشد تیک تاک شکایت دیگری را بر علیه دونالد ترامپ تقدیم دستگاه قضائی آمریکا کرده بودند و این تصمیم را غیرقانونی قلمداد کرده بود. ترامپ اصرار دارد که تیک تاک تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب شده و باید به یک شرکت آمریکایی فروخته شود. این در حالی است که سازمان جاسوسی سیا هرگونه انتقال اطلاعات خصوصی کاربران تیک تاک به دولت چین را رد کرده است.
 
به نظر می‌رسد اگر کاخ سفید بر تصمیم خود در مورد غیرقانونی بودن پرداخت حقوق به کارکنان تیک تاک اصرار کند، چاره‌ای جز فروش این شرکت توسط بایت دنس مالک آن به شرکت‌هایی همچون مایکروسافت یا توئیتر باقی نماند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.