اپلیکیشن

تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

August 15, 2020
11:39 شنبه، 25ام مردادماه 1399
کد خبر: 115188

نسخه آزمایشی تماس تصویری به تلگرام اندروید و آی او اس اضافه شد

 
 
تماس تصویری تلگرام بالاخره به این پیام رسان اضافه شد.
 
در چنین روزهایی در سال 2013 بود که اپلیکیشن تلگرام قدم به عرصه وجود گذاشت. پلتفرمی‌که تمرکز خود را روی قابلیت ارائه بستری امن به منظور پیام‌رسانی معطوف کرد و طولی نکشید که تعداد کاربران آن از  مرز 400 میلیون نفر در سراسر جهان عبور کرد.
 
تلگرام اکنون در شمار 10 اپلیکیشن پردانلود جهان قرار دارد و توانسته میزبان خوبی برای برقراری ارتباط میان اعضای خانواده ، دوستان و همکاران باشد. این اپلیکیشن در حالی به چنین محبوبیتی دست یافته که هرگز خود را درگیر تبلیغات نکرده و کاربران صرفا از طریق پیشنهادهای دوستان و نزدیک خود، آن را روی دستگاه خود نصب کرده‌اند.
 
تلگرام در طی این سال‌ها، سعی کرده تا قابلیت‌هایی جدید و کاربردی را به اپلیکیشن خود اضافه کند و در این راه همواره نظرات کاربران را نیز لحاظ کرده است. حال یکی از ویژگی‌های موردانتظار یعنی امکان برقراری تماس‌های تصویری به این اپلیکیشن اضافه شده است.
 
به گفته تلگرام، سال 2020 به دلیل اتفاقاتی همچون شیوع ویروس کرونا، سال ارتباط‌ های تصویری بود و از این رو، تلگرام نسخه آلفای تماس تصویری را به ورژن اندروید و آی او اس اپلیکیشن خود اضافه کرده است.
 
کاربران می‌تواننند با مراجعه به بخش پروفایل خود از این ویژگی استفاده کنند. همانند دیگر محتواهای ویدیوی در تلگرام، تماس تصویری از حالت تصویر در تصویر (Picture-in-Picture) پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌توانند علاوه بر برقراری این ارتباط، به طور همزمان از سایر بخش‌های این اپلیکیشن نیز استفاده کند
 
تلگرام اعلام کرد که تمامی‌تماس‌های ویدیو به صورت رمزنگاری شده end-to-end بوده و از امنیت بالایی برخوردار خواهد بود. برای اطمینان از برقراری ارتباط، کاربر می‌تواند چهار ایموجی روی صفحه خود و شخص مخاطب را با یکدیگر مقایسه کند، اگر باهم مطابقت داشتند، ارتباط 100 درصد امن برقرار شده است.
 
به گفته تلگرام، تماس تصویری در آینده با قابلیت‌ها و امکانات بیشتری به‌روزرسانی خواهد شد. این شرکت همچنین در حال کار روی قابلیت تماس تصویری گروهی است که احتمالا ظرف چند ماه آینده به این اپلیکیشن اضافه خواهد شد.
 
تلگرام همچنین یک مجموعه جدیدی از اموجی‌های انیمیشنی را به این اپلیکیشن اضفاه کرده که تصاویر آن‌ها را در ادامه مشاهده می‌کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.