لبه تکنولوژی

August 17, 2020
8:59 دوشنبه، 27ام مردادماه 1399
کد خبر: 115251

سوپرماشین هیدروژنی هایپریون رونمایی شد

_113960813_5f33d73f8a25f15572e7be49_xp1_press_image.jpg
 
یک شرکت آمریکایی از سوپرکار هیدروژنی رونمایی کرده که حداکثر سرعتش بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است و با هر بار سوخت‌گیری می‌تواند تا ۱۶۰۰ کیلومتر حرکت کند.
 
شرکت هایپریون (Hyperion)، سازنده این ماشین، کارش تولید فن‌آوری‌های مربوط به سوخت هیدروژنی است. این شرکت می‌گوید اولین محصولش به نام XP-1 حاصل یک دهه تحقیق بیش از دویست دانشمند است و در ساخت آن فن‌آوری‌هایی به کار گرفته شده که ناسا از آن استفاده می‌کند.
 
وزن ماشین کمی بیشتر از ۱۰۰۰ کیلوگرم است. برای سبک‌تر شدن ماشین، شاسی‌ و بدنه از فیبر کربن ساخته شده است. ترکیب وزن کم و قدرت زیاد باعث شده تا سرعت ماشین تنها در ۲/۲ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.
 
XP-1 یک نمایشگر ۹۸ اینچی منحنی دارد که برای استفاده از آن نیاز به لمس صفحه نیست و می‌توان با حرکت دست آن را کنترل کرد.
 
تبدیل هیدروژن به الکتریسیته روشی بهتر از استفاده از باتری در خودروهای الکتریکی است. اما فن‌آوری سوخت هیدروژنی پیچیده و گران است و زیرساخت کافی برای آن در جهان وجود ندارد.
 
تولید XP-1 از سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود و تنها سیصد دستگاه از آن ساخته خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.