اپلیکیشن

تلفن همراه

August 18, 2020
11:47 سه شنبه، 28ام مردادماه 1399
کد خبر: 115315

تیک تاک مشتری جدید پیدا کرد

شرکت اوراکل مذاکرات مقدماتی با شرکت بایت دنس برای خرید فعالیتهای اپلیکیشن ویدیویی تیک تاک در آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند را داشته است.
 
روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه نوشت: اوراکل با برخی از سرمایه گذاران آمریکایی شامل جنرال آتلانتیک و سکوئیا کپیتال همکاری دارد که در بایت دنس – شرکت مادر تیک تاک- سهام دارند.
 
پیش از این رویترز گزارش کرده بود که شرکت توییتر برای خرید فعالیتهای آمریکایی تیک تاک با بایت دنس تماس گرفته و مایکروسافت همچنان گزینه اصلی برای توافق در زمینه خرید فعالیتهای تیک تاک است.
 
طبق گزارش فایننشیال تایمز، مایکروسافت با جدیت در حال بررسی پیشنهاد خرید فعالیتهای جهانی تیک تاک به جای پیشنهاد قبلی خود برای خرید فعالیتهای این اپلیکیشن در آمریکا و چند کشور دیگر است.
 
مایکروسافت به خصوص علاقمند است در اروپا و هند که به دلیل تنشهای مرزی با چین، تیک تاک را ممنوع کرده است خریداری کند. اما بایت دنس مخالف فروش کل داراییهای تیک تاک فراتر از داراییهایش در آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند است.
 
بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز جمعه به شرکت چینی بایت دنس دستور داد سهام خود در فعالیتهای آمریکایی اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدیوی تیک تاک را ظرف مدت ۹۰ روز واگذار کند.
 
مارک مدوز، رییس کارکنان کاخ سفید اظهار کرده که پرزیدنت ترامپ علاوه بر ممنوعیت تیک تاک و وی چت، به دنبال ممنوعیت شرکتهای چینی بیشتری است. وی که در هواپیمای ریاست جمهوری صحبت می کرد، به خبرنگاران گفت: دولت به خصوص روی شرکتهای چینی متمرکز شده که به جمع آوری اطلاعات شخصی می پردازند و تهدیدی برای امنیت ملی ایجاد می کنند.
 
ترامپ شنبه هفته جاری گفت: ممکن شرکتهای چینی بیشتری نظیر غول فناوری علی بابا را هدف قرار دهد.
 
در این بین، بلومبرگ گزارش داد تیک تاک وب سایت و حسابی در توییتر راه اندازی کرد تا به مقابله با شایعات بپردازد و اعلام کرد ما دیگر انتشار اطلاعات نادرست درباره پلتفرم خود یا در آن را تحمل و حمایت نمی کنیم.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.